کتاب چند کاوش در سیاست و جامعه

Politics and society
کد کتاب : 58433
شابک : 978-6006414157
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 229
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چند کاوش در سیاست و جامعه اثر فریبرز رئیس دانا

چنان که از نام کتاب برمی‌آید این مجموعه مقالات کاوش‌هایی‌اند در گوشه‌هایی از حیات اقتصادی و سیاسی ایران؛ هم در تاریخ هم در محیط، هم در کارکردهای اقتصادی و هم در مدیریت سیاسی. اگر مقاله‌هایی سابقهٔ نشر دارند یقینا به همان اندازه هم سابقهٔ تجدیدنظر و اصلاح دارند. این دو کار در پی نقد و اظهارنظرهای خوانندگان صورت گرفته‌اند. این روش به گمان نویسنده روش پسندیده‌ای است زیرا از داد و ستد فکری میان خواننده و نویسنده بهره می‌برد.
فریبرز رئیس‌دانا اقتصاددان و تحلیلگر سیاسی و پژوهش‌گر مسائل اجتماعی و اقتصادی است. او در حدود ۴۰ عنوان کتاب دارد که کمتر از ۱۰ عنوان آن، مانند کتاب حاضر مجموعهٔ تجدیدنظر شده‌ای از مقاله‌ها با مقاله‌های چاپ نشده است.

کتاب چند کاوش در سیاست و جامعه

فریبرز رئیس دانا
فریبرز رئیس‌دانا (زاده ۲۹ دی ۱۳۲۳ در تهران – درگذشته ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در تهران) نویسنده و اقتصاددان سوسیالیست و سندیکالیست، استاد دانشگاه در رشته اقتصاد، کنشگر حقوق بشر و زندانی سیاسی بود.رئیس‌دانا اقتصاددانی چپ‌گرا با تحصیلات مدرسه اقتصاد لندن بود و علاوه بر کار تخصصی در زمینهٔ پژوهش و تدریس رشتهٔ اقتصاد، به کارهای سیاسی، اجتماعی، ادبی و مطبوعاتی نیز می‌پرداخت. او در جنبش روشنفکری ایران به دموکراسی، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم علاقه‌مند بود. رئیس‌دانا نویسنده ب...
دسته بندی های کتاب چند کاوش در سیاست و جامعه