کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا

Iran-US relations
و مقالات دیگر
کد کتاب : 35921
شابک : 978-9643638207
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 357
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا اثر محمدرضا دبیری

نویسنده در پیش گفتار این کتاب می نویسد: آنچه پیش رو دارید در ابتدا قرار نبود کتاب شود؛ بتدریج کار به اینجا کشید. اوایل سال 1386 که بنا شد تارنمای "دیپلماسی ایرانی" برای فعالیت در زمینه دیپلماسی و مسائل سیاسی بین المللی راه اندازی شود هدف این بود که به گونه ای حرفه ای منعکس کننده مباحث مورد توجه ایران در صحنه سیاست خارجی باشد. خط مشی توافق و تعیین شده چنین بود که سعی شود حتی الامکان مطالب فارغ از مرزبندی های روز جامعه باشد و به گونه ای متین و مستقل و صرفا همسو با منافع ملی به نگارش درآید.
قرار براین شد که در کنار بخشهای مختلف ستونی ثابت تحت عنوان "تاریخ دیپلماسی" داشته باشیم و به مناسبت سالروز وقایع مهم دیپلماتیک، درحد یکی دو صفحه، در شرح مختصر آن رویدادها توضیحاتی داده شود. همچنین بنا بود در تنظیم مطالب این ستون نیز اولویت با مخاطبان جوانی باشد که اطلاع زیادی از وقایع سیاسی در تاریخ گذشته ایران یا دیپلماسی عمومی ندارند. طبیعی است که محدودیت تعداد کلمات در ستون دیپلماسی، و اقتضای ماهیت مطالب، جایی برای ذکر منابع و مآخذ باقی نمی گذاشت.
کار ستون "تاریخ دیپلماسی"، توأم با نوشته های صاحب این قلم، با همان مقتضیات همچنان مدت یک سال ادامه داشت. مدتی در عرضه این وجیزه ها فتوری و فترتی حاصل شد و به هر تقدیر مجددا از بتدای سال 1389 ستون نویسی با کیفیت و کمیت نسبتا متفاوتی آغاز شد. این کتاب نیز الهام گرفته از همان ستون، و همان شرایط و اهداف است. با این تفاوت که چون دیگر محدودیتهای فنی فضای "سایبری" در انطباعات کاغذی موجود نیست، توضیحات تکمیلی و تفصیلی به بعضی از مقالات افزوده شده یا با مطالب قبلی تلفیق و جایگزین آنها شده است.

کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا

دسته بندی های کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا