کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه

Elliott waves
کد کتاب : 59500
مترجم :

شابک : 978-9642522132
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه اثر رابرت آر. پریچر

کتاب "تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه" که توسط رابرت آر. پریچر در دهه‌های 1930 و 1940 توسعه یافت، یک ابزار تحلیلی قدرتمند برای پیش‌بینی رفتار بازار سهام است. مفهوم اصلی پشت اصل موج این است که قیمت‌های بازار سهام در الگوهای قابل تشخیص افزایش و کاهش می‌یابند و این الگوها می‌توانند به صورت موجی با هم مرتبط شوند.
در سال‌هایی که برای اولین بار این کتاب منتشر شد، این راهنمای کلاسیک برای اصل موج الیوت در بین تحلیل‌گران فنی در سراسر جهان جایگاهی خاص پیدا کرد. کتاب "تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه" به سادگی بهترین توصیف و تایید مفهومی است که تحولی در مطالعه علمی تاریخ و جامعه شناسی ایجاد کرده است.
این کتاب برای درک مفاهیم اولیه موج الیوت بنیادی است. الیوت عمل قیمت بازار را از طریق منشور امواج انبساط و انقباض متناوب در پیشرفت و نزول مشاهده کرد. علاوه بر این، نویسنده اصلی، رابرت پرچتر، کار اصلی الیوت را به طرز ماهرانه ای به تصویر می کشد، و در عین حال برای نسل بعدی تحلیلگران فنی نظریه اولیه را بسط می دهد. اگر می خواهید در تسلط بر اصول موج الیوت رشد کنید، این کتاب را حداقل سالی یک بار و برای چند سال متوالی بخوانید. با پیشروی در آینده، برخی چیزها واضح تر خواهند شد.

کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه

قسمت هایی از کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه (لذت متن)
هرقدر در شرایط غیر قابل پیش بینی اقتصاد مانند: رکودهای اقتصادی، جنگ های بزرگ، بازسازی های پس از جنگ و شکوفایی های اقتصادی بیشتر تأمل می کنیم، روشن تر درک می کنیم که نظریه موج الیوت کاملا متناسب با واقعیت های زندگی است. این مهم سبب ایجاد اطمینان بیشتر به این اصل انکارناپذیر می شود. همیلتون بولتون الیوت با بررسی قیمت ها در بازار سرمایه پی برد که تغییرات قیمت نه تنها کاملا منظم است بلکه، از ساختار خاصی که با طبیعت نیز هماهنگی و هارمونی کامل دارد، پیروی می کند. با این کشف، او مکانیزمی برای تحلیل و پیش بینی تغییرات قیمت در بازار سرمایه طراحی و در نهایت ۱۳ الگوی مختلف که دائم در بازار تکرار می شوند را شناسایی و معرفی کرد. این الگوها، مانند خیلی از الگو های تکنیکی، بارها و بارها دیده می شوند و مهمترین تفاوت شان در دامنه نوسان و مدت زمان تشکیل شان است. الیوت، بعد از نام گذاری و تفسیر این الگوها، نحوه اتصال شان به یکدیگر و چگونگی پیدایش موج بزرگتر را شرح داد. وی سپس چگونگی تعامل این موج های بزرگتر و تشکیل موج هایی بسیار بزرگتر را عنوان کرد.