کتاب حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی

The words that I should say and you should hear
کد کتاب : 6069
شابک : 9789643519469
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی اثر افشین یداللهی

مجموعه ی پیش رو تحت عنوان "حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی"، کتاب شعری است از دکتر "افشین یداللهی"، ترانه سرای محبوب کشورمان که در سه بخش تدوین شده است. این مجموعه ی هشتاد و هفت صفحه ای که به همت انتشارات نگاه به عرصه ی چاپ رسیده، در این سه بخش، چهل و هفت شعر از "افشین یداللهی" را در اختیار خوانندگان قرار داده که بخش یک، عمده ی اشعار کتاب یعنی سی و چهار شعر را در بردارد. بخش دوم از شش و بخش سوم از هفت شعر تشکیل شده اند که حتی عناوین اشعار پشت سر هم، چینشی شاعرانه ایجاد کرده اند.
از ویژگی های اشعار دکتر "افشین یداللهی" می توان به سادگی، صمیمیت و ملموس بودن آن ها اشاره کرد که این خصوصیت ها در مجموعه ی "حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی" نیز به چشم می خورند. همان طور که از عنوان این کتاب بر می آید، مخاطب خود را با حرف دل شاعر مواجه می بیند. "افشین یداللهی" خواننده را فرای قالب شعری و باید و نبایدهای دنیای شعر، به جهانی می برد که فقط خود او و خواننده در آن به گشت و گذار مشغول اند. او دست مخاطب را می گیرد و با زبان شعر، خالصانه به او می گوید این است "حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی". بیشتر مخاطبان شاید "افشین یدالهیی" را با ترانه های زیبا و مشهور او بشناسند اما "حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی"، جنبه ی جدیدی از قلم این شاعر فقید را به خواننده معرفی می کند.

کتاب حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی

افشین یداللهی
دکتر افشین یداللهی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۴۷ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ترانه سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران بود.دکتر یداللهی چندین سال بود که اداره انجمنی به نام خانه ترانه را برعهده داشت. خانه ترانه با همکاری ترانه سرایان مطرح همان روزها در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد . این جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص می یافت. جلسات خانه ترانه بعد از مدتی برگزاری در خانه های اعضایش، به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای ارسباران انتقال یاف...
دسته بندی های کتاب حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی
قسمت هایی از کتاب حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی (لذت متن)
تردید کن/ در هرچه می خواهی/ تا هر وقت که می دانی/ تقدیر تو تغییر نخواهد کرد/ من/ به کاری که با قلبت کرده ام/ یقین دارم!

باید شکست می خوردم/ باید همه چیز را از دست می دادم/ تا فتح ناگهانی تو/ با دست های خالی/ _بزرگترین پیروزی من تا امروز_/ فردا را/ برایم/ ناشناخته تر کند

خاطراتی که از هم نداریم/ کجای تقدیرمان گم شده اند/ که تو هم پیدایشان نمی کنی؟/ کی می خواهی قرار بگذاری/ تا با هم، دنبال خاطراتمان بگردیم؟