کتاب مجموعه آثار افشین یداللهی

Collection of works
6 جلدی
کد کتاب : 6087
شابک : 9789643510725
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
تعداد جلد : 6

معرفی کتاب مجموعه آثار افشین یداللهی اثر افشین یداللهی

در عرصه ی ترانه سرایی و همکاری با خوانندگان تیتراژ فیلم و سریال، افشین یداللهی هنرمندی خوشنام و خوش قلم است که ترانه های خاطره انگیز او با ذهن بسیاری از مردم ایران عجین شده. قلم خاص این هنرمند فقید، که احساس و محتوا را در هم می آمیخت و ترانه های او که نشان از پختگی روح و در عین حال شیفتگی و شیدایی اش بود، سبب شده تا مخاطبان از هر گروه سنی با آثار او ارتباط برقرار کنند و ترانه هایش را زمزمه کنند.

وی با وجود داشتن تخصص در رشته اعصاب و روان و اشتغال به حرفه ی پزشکی، در سرودن شعر و ترانه نیز بسیار ماهر بود و آثار او از محبوبیت بالایی میان خیل عظیمی از مردم برخوردار است. این ترانه سرای شهیر به مدت چندین سال ریاست انجمن ترانه سرایان ایران با نام خانه ی ترانه را عهده دار بود و با ترانه سرایان بزرگی تعامل داشت. در کارنامه ی هنری افشین یدالهی، همکاری با خوانندگان مشهوری همچون خشایار اعتمادی، علیرضا قربانی، سالار عقیلی و محمد اصفهانی به چشم می خورد.

از پزشک، شاعر و ترانه سرای فقید، افشین یداللهی، توسط انتشارات نگاه مجوعه ی آثاری به چاپ رسیده که عناوین آن شامل مشتری میکده ای بسته، حرفهایی که من باید می گفتم و تو باید می شنیدی، جنون منطقی، روز شمار یک عشق و امشب کنار غزلهای من بخواب است که در این میان، اکثریت ترانه های موجود در دفتر جنون منطقی، به عنوان تیتراژ توسط خوانندگان مشهور خوانده شده اند و از میان این سریال ها می توان به تبریز در مه، مدار صفر درجه، شب دهم، شب آفتابی، سال های ابری و.. اشاره کرد.

کتاب مجموعه آثار افشین یداللهی

افشین یداللهی
دکتر افشین یداللهی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۴۷ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ترانه سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران بود.دکتر یداللهی چندین سال بود که اداره انجمنی به نام خانه ترانه را برعهده داشت. خانه ترانه با همکاری ترانه سرایان مطرح همان روزها در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد . این جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص می یافت. جلسات خانه ترانه بعد از مدتی برگزاری در خانه های اعضایش، به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای ارسباران انتقال یاف...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار افشین یداللهی (لذت متن)
تردید کن/ در هرچه می خواهی/ تا هر وقت که می دانی/ تقدیر تو تغییر نخواهد کرد/ من/ به کاری که با قلبت کرده ام/ یقین دارم!

وقتی گریبان عدم با دست خلقت می درید/ وقتی ابد چشم تو را پیش از ازل می آفرید/ وقتی زمین ناز تو را در آسمان ها می کشید/ وقتی عطش طعم تو را با اشک هایم می چشید/ من عاشق چشمت شدم، نه عقل بود و نه دلی/ چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی/ یک آن شد این عاشق شدن دنیا همان یک لحظه بود/ آندم که چشمانت مرا از عمق چشمانم ربود/ وقتی که من عاشق شدم شیطان به نامم سجده کرد/ آدم زمینی تر شد و عالم به آدم سجده کرد/ من بودم و چشمان تو، نه آتشی و نه گلی/ چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی/ من عاشق چشمت شدم شاید کمی هم بیشتر/ چیزی از آن سوی یقین شاید کمی هم پیش تر/ آغاز و ختم ماجرا لمس تماشای تو بود/ دیگر فقط تصویر من در مردمک های تو بود.

وطنم، ای شکوه پابرجا در دل التهاب دوران ها کشور روزهای دشوار زخمی سربلند بحران ها ایستادی به جنگ رودررو خنجر از پشت می زند دشمن گویی از ما و در نهان بر ما وطنم پشت حیله را بشکن رگت امروز تشنهٔ عشق است دل رنجیده خون نمی خواهد دل تو تا ابد برای تپش غیر عشق و جنون نمی خواهد شرم بر من اگر حریم تو پیش چشمان من شکسته شود وای بر من اگر ببینم چشم رو به رویای عشق بسته شود از تب سرد موج های خزر تا خلیجی که فارس بوده و هست می شود با تو دل به دریا زد می شود با تو دل به دنیا بست