کتاب خیانت اینشتین

La trahison d'Einstein
کد کتاب : 6081
مترجم :
شابک : 9786001197673
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 98
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

خیانت اینشتین
La trahison d'Einstein
نمایشنامه های برتر جهان 101
کد کتاب : 116953
مترجم :
شابک : 978-6003261365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 101
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خیانت اینشتین اثر اریک امانوئل اشمیت

در سواحل دریاچه ای در نیوجرسی ، دو فرد عجیب با هم ملاقات کرده و با هم همدردی می کنند. یکی آلبرت انیشتین است. دیگری ولگردی است که با جامعه در مبارزه است.

انیشتین برای این محرم راز اتفاقی معضل و دودلی خود را افشا می کند. انیشتن به عنوان کسی که برای صلح مبارزه می کند ،عواقب وحشتناک کارهای نظری خود را می داند و از اینکه هیتلر و نازی ها اولین بمب اتمی را بسازند ، می ترسد. آیا او باید از محکومیت خود را نادیده بگیرد و به روزولت هشدار دهد تا آمریکا در این مسابقه تسلیحاتی پیروز شود؟ چه کمی شود اگر اف بی آی شروع کند به سوءظن بردن به او به عنوان یک آلمانی ، هوادار چپ ... و حتی خیانتکار شاید؟

در این کمدی هوشمندانه و جدی و گاه خنده دار ، اریک امانوئل اشمیت، کشمکش اخلاقی مردی نابغه و مخترع را به تصویر می کشد که بخاطر اختراع ماشینی برای نابود کردن جهان با خودش در جدال است

کتاب خیانت اینشتین

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.
قسمت هایی از کتاب خیانت اینشتین (لذت متن)
اینشتین: خب؟ از نمایش حظ کردین؟ ولگرد: محشر بود. قایق بادبانی، نور خیره کننده ی روی دریاچه، خط سرعت تون روی آب... اقلا پنج باری فکر کردم که الانه که چپ کنین. اینشتین: عجب، متشکرم... اقلا بی خود خودم رو به زحمت ننداختم. ولگرد: چون از پس این کار بر می آین. اینشتین: چکار؟ خوابوندن بادبانم روی امواج یا برگردوندن بدنه ش؟ ولگرد: این که به ورزشی علاقه مند باشین که درش همون قدر استعداد دارین که فیل برای رقص. من اگه انقدر دست و پا چلفتی بودم ول می کردم. اینشتین: سال هاست دارم کشتیرانی می کنم. ولگرد: عجب... اینشتین: از این که چیزی در برابرم مقاومت کنه لذت می برم. ولگرد: در این صورت انتخابتون درست بوده. با بادبون حوصله تون سر نمی ره. اینشتین: شکستن امواج آسوده ام می کنه. مثل نواختن ویولون.