کتاب فرقه ها

Cults Uncovered
(داستان هایی حقیقی از کنترل ذهن )
کد کتاب : 60924
مترجم :
شابک : 978-6001176067
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرقه ها اثر امیلی جی تامسون

چگونه چارلز منسون الهام بخش "خانواده" خود برای راه اندازی کمپین قتل شد؟ چه ایدئولوژی پیچیده ای در پس رویدادهای وحشتناکی مانند محاصره واکو، حمله با گاز سمی اوم شینریکیو به متروی توکیو، و خودکشی ها و قتل های دسته جمعی جونزتاون نهفته است؟ چرا طرفداران خودکشی دروازه بهشت معتقد بودند که قیامت نزدیک است؟ چگونه کمون آرمان‌گرای راجنیش‌پورام به جنجال‌های تکان‌دهنده‌ای که شامل تروریسم بیولوژیکی و اقدام به قتل می‌شد، فرو ریخت؟
کتاب فرقه ها این و بسیاری از فرقه‌ها و فرقه‌های عجیب و نگران‌کننده دیگر را از سراسر جهان بررسی می‌کند تا داستان‌های وحشتناکی از دستکاری، اجبار، سوء استفاده و قتل را افشا کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
« جامعه ی اونیدا از هر نظر شبیه به یک جامعه آرمانی بود. همچنین به نسبت معیارهای زمان خود، چهره و جایگاه زنان در آن بسیار پیشرفته و مترقی می نمود. در این فرقه، با مردان و زنان به طور مساوی رفتار می شد، همگی آنها وظایف یکسانی داشتند و از سود و مزایای به دست آمده، به میزان برابر بهره می بردند. علاوه بر این، به دلیل آموزش خویشتن داری به مردان، تنها از مشکل بارداری های ناخواسته نیز در امان بودند.»
کتاب فرقه ها توسط یاشار مجتهدزاده ترجمه شده است. این کتاب را نتشر سبزان منتشر کرده است.

کتاب فرقه ها

امیلی جی تامسون
امیلی جی تامسون چندین سال تجربه به عنوان گزارشگر تحقیقی دارد. او وب سایت و پادکست جنایات واقعی محبوب خود را، Morbidology، با بیش از 120 هزار بارگیری در ماه دارد. او یکی از نویسندگان کتاب قتلهای حل نشده DK است که در فوریه 2019 منتشر شد و Cults Uncovered منتشر شده در فوریه 2020 است.
قسمت هایی از کتاب فرقه ها (لذت متن)
از آن روز به بعد، نویس خود را وقف آموزه های غیرمتعارف و کمال گرایانه ای از مسیحیت کرد. او باور داشت که تنها کسانی که عاری از هر گناهی هستند می توانند مسیحیان واقعی باشند. در آن زمان، موسسه مذهبی پیل، پناهگاه امنی برای مسیحیان ترقی خواه به شمار می رفت. با این حال، نویس، که خود را عاری از گناه و در اوج کمال میدید، در سال ۱۸۳۴ مرتد شناخته شد و از آنجا اخراج شد. پس از این ماجرا، نویس به یک راهب دوره گرد بدل شد و چند جزوه مذهبی با نظریات کمال گرایانه را نیز منتشر کرد. همین جزوات باعث شدند تا بتواند هوادارانی برای خود پیدا کند. نویس به همراه همسرش، هریت هولتون که در سال ۱۸۳۸ با او ازدواج کرد، و چند تن دیگر از پیروانش عهدنامه ای از یک کلیسای جدید را تنظیم کردند. آنها همگی با هم و در خانه نویس واقع در پاتی زندگی می کردند. با این حال، همسایه ها تا مدتها از تجمعات و مراسم نامتعارف این گروه بی خبر بودند. در سال ۱۸۴۷، نویس که به ارتکاب به زنا متهم شده بود، طرفدارانش را از ورمونت خارج و به نزدیکی دریاچه اونیدا در نیویورک منتقل کرد.