کتاب معمای توسعه

Development Riddle
(تجربه ماهاتیر و مالزی)
کد کتاب : 60931
شابک : 978-6222088415
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معمای توسعه اثر علی اشرف افخمی

"معمای توسعه" کتابی است به قلم "علی اشرف افخمی" که آن را براساس تجربه "ماهاتیر و مالزی" به رشته‎ی تحریر درآورده است. نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب "معمای توسعه"، با اشاره به سفری که در سال 2016 به کشور مالزی داشته است، از مشاهده‌ی زندگی و تئوری‌های اقتصادی و حکمرانی "ماهاتیر محمد"، یکی از پیشگامان عصر جدید اقتصادی در مالزی، سخن می گوید. هدف از بازدید"علی اشرف افخمی"، حضور بهم رساندن در کنفرانسی با محوریت بانکداری اسلامی بود که در حاشیه‎ی آن، دیدار با "ماهاتیر محمد"، وی را ترغیب نمود تا نوشتن این کتاب را آغاز کند.
به گفته "علی اشرف افخمی"، اصلی‌ترین کار "ماهاتیر محمد" این بوده است که مالزی را به سمت توسعه، تفاهم و فرهنگ اعتمادسازی در این کشور سوق داده تا مردم این کشور بتوانند با تکیه بر این سیستم، به نظام نوینی از ارزش و اخلاق دست پیدا کنند و با پیگیری چشم‌انداز دستیابی به توسعه، به الگوسازی جهت ارائه‌ی خود به عنوان یک کشور توسعه یافته بپردازند که به بیان "علی اشرف افخمی" و شخص "ماهاتیر محمد"، چنین امری در مالزی تحقق یافته است.
"معمای توسعه" حکایتی از فراز و نشیب‌هایی است که مالزی، دولت و مردم آن در سال‌های اخیر برای دستیابی به توسعه مطلوب خود تجربه کرده‌اند. نویسنده در این کتاب، مروری کامل بر موقعیت اقتصادی مالزی در چند سال اخیر و همچنین نمایی اجمالی از پیشرفت اقتصادی استثنایی این کشور در نتیجه‌ی اجرای سیاست‎های "ماهاتیر محمد" را ارائه می دهد. این کتاب همچنین نگرش "ماهاتیر محمد" در مورد جهانی شدن، رویارویی جهان با مسلمانان و تحول فرهنگی آنها را بررسی می‌کند.

کتاب معمای توسعه

علی اشرف افخمی
علی اشرف افخمی (زاده ۲ آبان ۱۳۲۹ تهران) کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، وی از آبان ماه ۱۳۹۲ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت می‌نمودند.افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ریاست هیئت مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت. از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم&zwnj...