کتاب معماری توسعه

Development Architecture
تجربه لی کوان یو و سنگاپور
کد کتاب : 101750
شابک : 978-6229295915
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 355
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معماری توسعه اثر علی اشرف افخمی

کتاب "معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور" نوشته "علی اشرف افخمی" توسط انتشارات "نیستان" منتشر شده است. این کتاب روایتی جذاب از زندگی و اندیشه اقتصادی رهبر و بنیانگزار کشور سنگاپور نوین است. نویسنده، علی اشرف افخمی، که یک کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی ایران است، در مقدمه‌ای که شامل ارقام و آمار اقتصادی دقیق است، در مورد کشور سنگاپور و توسعه نیافتگی در ایران بحث می‌کند. نویسنده به عنوان مدیر سابق سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در ایران، دیدگاه خود را درباره راهکارهای توسعه‌یافتگی در جهان ارائه می‌دهد. کتاب در فصل اول روایتی از دیدار نویسنده با لی کوان یو دارد، که گفتگوی کلامی جالبی بین آنها شکل می‌گیرد. در این بخش، نویسنده درباره دلایل کناره‌گیری خود از سمت نخست وزیری صحبت می‌کند و لی کوان یو نیز بر اهمیت قدرت و دلبستگی به آن تأکید می‌کند.

کتاب معماری توسعه

علی اشرف افخمی
علی اشرف افخمی (زاده ۲ آبان ۱۳۲۹ تهران) کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، وی از آبان ماه ۱۳۹۲ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت می‌نمودند.افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ریاست هیئت مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت. از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم&zwnj...
قسمت هایی از کتاب معماری توسعه (لذت متن)
البته چند سال بعد در یک سخنرانی، تعداد نخبگان و رهبران استثنائی در سنگاپور را به دو برابر افزایش و تعداد را ۳۰۰ نفر اعلام می کند و می گوید: «اگر این ۳۰۰ نفر در پی سقوط یک هواپیمای جمبوجت در یک سانحه هوایی کشته شوند، سنگاپور متلاشی خواهد شد. این امر نشان می دهد که چگونه پایه رهبری سیاسی، اقتصادی و امنیتی ما اندک و کوچک است. ما باید این پایه رهبری کوچک را گسترده و وسیع کنیم و تعداد آنان را به صورتی تصاعدی افزایش دهیم». در نگرش آقای لی کوان یو اگر چه جامعه دارای انرژی تنوع گرایی است. اما در راس هرم قدرت، این گروه اندک رهبران استثنایی هستند که پیشگامان جامعه هستند. از نظر وی هر چه به تعداد رهبران استثنایی افزوده شود بر ثبات و امنیت جامعه افزوده می گردد. این دیدگاه آقای «لی» بسیار مهم ارزیابی شده و در واقع یکی از عوامل اساسی دستیابی به توسعه و پیشرفت در سنگاپور محسوب می گردد. در واقع همین تلاش حکومت سنگاپور برای افزایش نخبگان و گسترده نمودن دایره کوچک حکومت گران و مدیران عالی رتبه در این کشور، زمینه ساز ارتقاء این جامعه از یک جامعه توسعه نیافته به یک جامعه در حال توسعه و نهایتا توسعه یافته شده است.»