کتاب گلستان سعدی

Golestan Saadi
از روی نسخه: محمدعلی فروغی (ذکاءالملک)
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: یساولی یساولی
    نویسنده:
کد کتاب : 63240
شابک : ‌‌978-9643066093
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

گلستان سعدی
Golestan Saadi
از روی نسخه تصحیح شده محمدعلی فروغی و عبدالعظیم قریب
  • 20 % تخفیف
    120,000 | 96,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: عطار عطار
    نویسنده:
کد کتاب : 120947
مترجم :
شابک : 978-9646974944
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گلستان سعدی اثر سعدی

تاکنون نسخه‌های تصحیح‌شده متعددی از گلستان ـچه به‌صورت مستقل و چه در قالب کلیات سعدی‌ـ آماده و منتشر شده‌است. اولین کتاب تصحیح‌شده گلستان در سال ۱۳۱۰ توسط عبدالعظیم قریب آماده و منتشر شد. اولین نسخه تصحیح‌شده کلیات سعدی نیز در سال ۱۳۱۶ توسط محمدعلی فروغی منتشر گردید که تا سال‌ها به‌عنوان مهم‌ترین منبع ارجاع به آثار سعدی محسوب می‌شد. بعدا، نسخه‌های دیگر از این کتاب توسط محققان دیگر ازجمله سعید نفیسی، محمدجواد مشکور، خلیل خطیب رهبر و بهاءالدین خرمشاهی تصحیح شد. اما معتبرترین نسخه گلستان به تصحیح غلامحسین یوسفی است که مبنای آن هفده نسخه خطی و نسخه‌های چاپی معتبر بود. با این حال، این تصحیح نیز نظرات همه منتقدان را برآورده نکرد و بعد از آن دست کم یک نسخه تصحیح‌شده دیگر از کلیات سعدی در سال ۱۳۷۵ توسط بهاءالدین خرمشاهی عرضه گردید.
نخستین نسخه چاپی از گلستان در سال ۱۶۵۱میلادی در آمستردام و به زبان لاتین توسط Gentius منتشر شد. با این حال، تا اوایل قرن نوزدهم میلادی که نسخه‌هایی از کلیات در کلکتهٔ هند منتشر شد، خبری از چاپ گلستان یا کلیات سعدی در کشورهای اسلامی نبود. کتاب گلستان یکی از نخستین کتاب‌های فارسی است که با استفاده از ماشین چاپ منتشر شده‌است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۸۲۴ میلادی در تبریز و بعد از آن در سال ۱۸۴۷ در تهران به چاپ رسید. در این سده همچنین نسخه‌هایی از گلستان در استانبول، قاهره، پاریس، لایپزیک، برلین، انگلستان و بیش از صد مرتبه در هندوستان چاپ شد.

این کتاب از روی نسخه تصحیح شده محمدعلی فروغی ذکاءالملک‮ ‫ و به خوشنویسی مهدی فروزنده ‫ نوشته شده است و توسط انتشارات یساولی در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.

کتاب گلستان سعدی


ویژگی های کتاب گلستان سعدی

خوشنویس: مهدی فروزنده

سعدی
بومحمد مشرف الدین مصلح بن عبدالله بن مشرّف، متخلص به سعدی زاده ی سال 606 و در گذشته ی سال 690 هجری قمری، شاعر و نویسنده ی بزرگ ایرانی بود.سعدی به احتمال زیاد در سال 606 هجری قمری (برابر با حدود 589 خورشیدی و 1210 میلادی) در شیراز به دنیا آمد. با این حال، برخی از صاحب نظران، تولد او را در حدود سال 585 هجری قمری می دانند. با توجه به این که هیچ منبع تاریخی مستقلی در مورد زادروز سعدی گزارشی نداشته است، هر دو تاریخ ذکر شده، بر اساس استنباط صاحب نظران از آثار خود او به دست آمده است.نام کوچک سعدی، م...