کتاب روزنامه ی خاطرات ناصر الدین شاه

Naser al-Din Shah Qajar Memoirs
خاطرات شکار، لار و کناره دریای مازندران
کد کتاب : 64293
شابک : 978-6008955672
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 475
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روزنامه ی خاطرات ناصر الدین شاه اثر ناصرالدین شاه قاجار

کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار، خاطرات شکار، سفر لار و کناره ی دریای مازندران. شعبان سنه١٢٩٠ ه.ق تا جمادی الثانی سنه١٢٩٣ ه. ق توسط #نشر پرنده منتشر شد.
در میان پادشاهان #قاجار، ناصرالدین‌شاه قاجار تنها پادشاهی است که بخشی از خاطراتش را ثبت کرده و با این‌ کار، سنت خاطره‌نویسی را ارج نهاده‌است. روزنامه خاطرات ناصرالدین‌شاه را باید یکی از مهترین منابع مهم قاجار‌پژوهی و آشنایی با شخصیت و منش یکی از مهمترین سلاطین ایران در یکی از مهمترین مقاطع تاریخ ایران دانست که در عین حال، حاوی اطلاعاتی تهران‌شناختی و ایران‌شناختی است.
در این کتاب که وقایع شعبان سنه ١٢٩٠ هجری قمری الی جمادی‌الثانی سنه ١٢٩٣ هجری قمری است، ناصرالدین‌شاه بخشی از خاطرات احداث تکیه دولت، سفرنامه لار و کناره دریای مازندران را ثبت کرده‌است.
مصحح این کتاب الناز بایرام‌زاده و ویراستار علمی آن افشین داورپناه و طراح آن سعید صادقی است.

کتاب روزنامه ی خاطرات ناصر الدین شاه

ناصرالدین شاه قاجار
ناصرالدین‌شاه قاجار (تولد ۲۵ تیر ۱۲۱۰ – مرگ ۱۲ اردیبهشت ۱۲۷۵) که پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا خوانده می‌شد، معروف به "قبلهٔ عالم"، "سلطان صاحبقران" و بعد از کشته شدن توسط میرزا رضای کرمانی «شاه شهید»، چهارمین شاه از دودمان قاجار ایران بود. او با نزدیک به ۵۰ سال پادشاهی، طولانی‌ترین دورهٔ پادشاهی را در میان دودمان قاجار دارد و به افتخار نیم قرن سلطنت بر ایران، خود را صاحب قران نامید. او همچنین نخستین پادشاه ایران بود که خاطرات خود را نوشت. همچنین، ناصرالدین&z...
دسته بندی های کتاب روزنامه ی خاطرات ناصر الدین شاه