کتاب در جستجوی «انسان ناب»

The Pure Man Disciple of None
نگاهی تطبیقی به متافیزیک و روش گروتفسکی و کریشنامورتی
کد کتاب : 65479
مترجم :
شابک : 978-6229723548
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در جستجوی «انسان ناب» اثر مسعود دلخواه

موضوع "حالات ناشناخته ی ذهن" یکی از جنبه‌های جذاب و پیچیده در رشته‌های روان‌شناسی و فلسفه است. این مسئله از دیدگاه گروتفسکی و کریشنامورتی تحت چشم‌اندازی جدید و مهم قرار می‌گیرد. آنها معتقدند که درک کامل این "ناشناخته های ذهن" می‌تواند به عنوان منشأ و سرچشمه خلاقیت بی‌نظیر در انسان شناخته شود. بر اساس این دیدگاه، اگر فرد به تسلط بر "حالات ناشناخته ی ذهن" برسد، وارد دنیایی بکر و اصیل می‌شود که در آن می‌تواند سرزمین نوآوری و خلاقیت را کشف کند.

همچنین، این دو نظریه‌پرداز به اعتقاد دارند که رسیدن به تمامی عمق‌ها و ابعاد "ناشناخته های ذهن" معادل با پیشروی به سوی یک "سرزمین بکر و اصیل" است. این سرزمین نمایانگر نیستان معنوی و روحانی است که در آن مفاهیم عمیق و اسرار وجودی آشکار می‌شوند، مانند نیستان معنوی مولانا. از این دیدگاه، اگر فرد بتواند به طور کامل با "ناشناخته های ذهن" خود آشنا شود، نهایتا به وجودی "انسان ناب و کامل" دست پیدا می‌کند که از این سرزمین بکر و آثار آن بهره‌برداری می‌کند. این موضوع به انسان شانسی جدید در راهی به سوی تحقق پتانسیل‌های خود می‌دهد.

کتاب در جستجوی «انسان ناب»

مسعود دلخواه
مسعود دلخواه متولد 9 دی 1336 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل فوق لیسانس و دکترای تئاتر از دانشگاه کانزاس آمریکا می باشد، علاوه بر بازیگری، نویسنده، کارگردان، مدرس و استاد دانشگاه است.در ایران لیسانس گرفت و مقطع فوق لیسانس و سپس دکترا را در سال 1997 در آمریکا به پایان رساند و 14 سال در این کشور به تدریس بازیگری پرداخت.
دسته بندی های کتاب در جستجوی «انسان ناب»