کتاب زندگی × ۳

Trois versions de la vie
کد کتاب : 102512
مترجم :
شابک : 978-9649311753
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

سه روایت از زندگی
Three versions of life
کد کتاب : 6625
مترجم :
آزاده پارسا

شابک : 9789643129306
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 125
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سه روایت از زندگی اثر یاسمینا رضا

کتاب «زندگی × ۳ »پنجمین نمایشنامه یاسمینا رضا نویسنده فرانسوی است که در سال 2000 نوشته شده است. این نمایشنامه در تئاتر آنتوان پاریس در سال 2001 به کارگردانی پاتریس کربرات و با حضور بازیگران تولید شد. کتاب سه روایت از زندگی نوشته ی یاسمینا رضا، ماجرای شب نشینی ساده دو زوج را روایت می کند. نمایشنامه ای کوتاه از خانواده ای که در یک روز تعطیل و بدون هماهنگی برایشان مهمان می آید، واقعه ای که به سه حالت مختلف رخ می دهد و مخاطب می تواند برداشت خود را از شخصیت ها و تصمیم گیری های آن ها داشته باشد. در هر سه قسمت این نمایشنامه یک اتفاق تکرار می شود. زوجی به خانه زوج دیگر می رود. بنابراین موقعیت و شخصیت ها و حتی اتفاق ها یکسانند.
یاسمینا رضا نمایشنامه‌نویس، بازیگر، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی است که بیشتر به خاطر نمایشنامه‌های «هنر» و «خدای کشتار» شهرت دارد. بسیاری از نمایشنامه های طنز کوتاه او در مورد مسائل طبقه متوسط معاصر منعکس شده است. فیلم کمدی سیاه کشتار در سال 2011 به کارگردانی رومن پولانسکی بر اساس نمایشنامه خدای قتل عام برنده جایزه تونی در سال 2006 ساخته شد.

کتاب سه روایت از زندگی

یاسمینا رضا
یاسمینا رضا (به فرانسوی: Yasmina Evelyne Agnes Reza) (زادهٔ ۱ مه ۱۹۵۹ در پاریس) نمایشنامه‌نویس، بازیگر، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی و برنده جایزه‌های بسیار است.پدرش ژان رضا نیمه ایرانی، نیمه روس و نوازنده غیرحرفه‌ای پیانو و مادرش اهل مجارستان (بوداپست) و نوازنده ویلن بود. پدر و مادرش هر دو یهودی‌الاصل (پدرش ایرانی-روس و مادرش مجارستانی) بودند. یاسمینا در مدرسه «سنت کلود»، دانشگاه «نانتر» و «اکول ژاک لوکوک» تحصیل کرد...