کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت

We Dream of Space
کد کتاب : 68108
مترجم :
شابک : 978-6222741440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد مدال نیوبری سال 2021

نامزد جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز سال 2020

معرفی کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت اثر ارین انترادا کلی

کتاب «یک روز به آسمان خواهم رفت» رمانی نوشته ی «ارین انترادا کلی» است که نخستین بار در سال 2020 انتشار یافت. در سال 1986 همزمان با این که تمام مردم کشور بی صبرانه برای پرتاب فضاپیمای «چلنجر» انتظار می کشند، «کش»، «فیچ» و «برد» هر کدام با اضطراب های شخصی خودشان درگیر هستند. «کش» که عاشق بسکتبال است اما مچش به تازگی شکسته، ممکن است برای بار دوم در امتحانات پایه ی هفتم مردود شود. «فیچ» هر روز عصر، وقت خود را با دستگاه های بازی می گذراند و با احساساتی ناگهانی از خشم رو به رو می شود که خودش نیز علت آن را نمی داند. و «برد» آرزو دارد که به اولین فرمانده ی زن در فضاپیماهای «ناسا» تبدیل شود، اما این شخصیت نیز احساس می کند که انگار زندگی، او را فراموش کرده است. همزمان با نزدیکتر شدن زمان پرتاب «چلنجر»، معلم علوم بچه ها، پروژه ای را برای آن ها تعیین می کند. وقتی روز موعود فرا می رسد، زندگی همه ی آن ها به شیوه هایی غیرمنتظره دگرگون می شود

کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت

ارین انترادا کلی
ارین انترادا کلی (Erin Entrada Kelly) نویسنده ادبیات کودکان فیلیپینی-آمریکایی است. وی برای سومین رمان خود، سلام، جهان، توسط انجمن خدمات کتابخانه ای به کودکان، مدال جان نیوبری 2018 را دریافت کرد.کلی متولد ایالات متحده و بزرگ شده در دریاچه چارلز، لوئیزیانا است، اما اکنون در نیو قلعه کانتی، دلاور، در نزدیکی فیلادلفیا، پنسیلوانیا زندگی می کند. مادرش از فیلیپین به ایالات متحده مهاجرت کرد.کلی دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی مک نایس و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از کالج روزتمان است، جایی که دوره ه...
نکوداشت های کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت
Anyone interested in science, sibling relationships, and friendships will enjoy reading it.
هر کسی که به علم، روابط خواهر-برادری و دوستی علاقه دارد، از خواندن این کتاب لذت خواهد برد.
Time Time

An unforgettable and rich novel.
رمانی غنی و فراموش نشدنی.
Barnes & Noble

With accurate insight and clarity, Kelly shows the incredible power of words.
«کلی» با شفافیت و بینش های دقیق، قدرت شگفت انگیز کلمات را به تصویر می کشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب یک روز به آسمان خواهم رفت (لذت متن)
بله، درست می گفت. هر وقت دنبال «فیچ» می گشتی، می توانستی او را در سالن بازی های پارک «دلور» که اسم رسمی اش «جادوگر پین بال» بود ولی بیشتر محلی ها آن را به سالن بازی خیابان «مین» می شناختند، پیدا کنی که با دستگاه «سرگرد ویرانی» بازی می کرد. دوست صمیمی اش، «ورن ریپس»، می گفت سازندگان این بازی از جنگ ستارگان تقلید کرده اند؛ البته «سرگرد ویرانی» قبل از جنگ ستارگان منتشر شده بود، اما... «ورن» بود دیگر.

ولی امروز اول ژانویه بود و «فیچ» در عید سال نو هدفی برای خودش تعیین کرده بود، این که یک چیز جدید را امتحان کند. آخرین بار که اینجا بود، خواهر دوقلویش همراهش آمده بود و مسحور دستگاه ستاره درخشان و سفینه فضایی و چراغ هایش شده بود.

خواهرش دوست نداشت بازی کند، علاقه ای به بازی های کامپیوتری نداشت ولی تلاش کرد «فیچ» را قانع کند که شانسش را امتحان کند. «فیچ» پریده بود بهش و گفته بود بی خیالش بشود، ولی بعد عذاب وجدان گرفته بود. برای همین امروز صبح رفته بود سراغ دستگاه پین بال، گرچه دیگر هیچ کس پین بال بازی نمی کرد. حالا هم که این اتفاق افتاده بود.