کتاب تمرینات

Exercises
نیروی گرجیف 4 (کتاب کار)
کد کتاب : 68364
مترجم :
شابک : 978-6007801857‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تمرینات اثر جورج ایوانویچ گورجیف

این کتاب شامل مجموعه ای از تمرینات است که به خواننده کمک می کند تا تصویر بهتری از خود به دست آورد و به شناخت خود دست یابد. این تمرینات تست های بسیار ساده و روشی مرموز برای نشان دادن اینکه احساسات ما در طول زندگی چگونه خواهد بود. در واقع هدف اصلی کتاب دستیابی به خودآگاهی و تلاش آگاهانه و هدفمند در جهتی است که انسان بتواند به خود واقعی خود برسد. این گونه تمرینات انسان را به فکر وا می دارد و رفتار خود را تغییر می دهد.

کتاب تمرینات

جورج ایوانویچ گورجیف
گورجیف در دوران زندگی خود بارها برای آموزش کار، کلاسهایی در سراسر بنیاد نهاد و بست. می گفت که آموزه ای را که از تجربه ها و سفرهای آغازین خود به باختر برده بیانگر حقیقتی است که در دین های باستانی و آموزه های خرد و فرزانگی یافته که به آگاهی از خود در زندگی روزمره مردمان و جایگاه مردمیت در عالم مربوط می شود
قسمت هایی از کتاب تمرینات (لذت متن)
مشارکت، پویاتر از مشاهده ی خویش است و به فرد «احساس» متفاوتی می دهد. باید تلاش اصلی بر پایه ی مشارکت واقعی باشد و از مشارکت فریبنده و خیالی جلوگیری شود. مشارکت حقیقی همان ویژگی هایی را داردکه در تعریف درست مشاهده ی خویش آمده است. زمانی که شاگرد تمرین مشارکت را همانطور که توصیف شده است انجام دهد، گاهی پیش از آن و گاهی کمی دیرتر از آن به طور موقت حالتی دردناک و اضطراب آور را تجربه می کند. این رویداد گواه عینی از پیشرفت واقعی است، اما در ابتدا کمی فرد را تسلیم می کند. این پدیده ها مانند بیرون کشیدن تمام رنگ ها به سرعت از بین می روند، یعنی ناگهان فعالیت هایی که پیش از آن برایش با اهمیت بودند و در تجربیات پیشین زندگی اش جاذبه داشتند کم اهمیت می شوند. در واقع این فرآیند از زمانی که گام جدی را در کار بر می دارد به آهستگی پیش می رود؛ اما اکنون از آستانه ی آن عبور کرده است.