کتاب معصومیت و امید

Innocence and hope
کد کتاب : 6954
شابک : 9789643809744
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معصومیت و امید اثر سید علی صالحی

مجموعه شعری است از سیدعلی صالحی شاعر قرن معاصر به چاپ انتشارات ثالث. صالحی یکی از شاعران به نام عصر ماست که بیشتر اشعارش در قالب های نو جای می گیرند، مردی که در حصار واژه ها زندگی می کند و لحظه به لحظه عشق را با کلماتش به جهانیان یادآوری می کند، او که کار خود را نیمه تمام می داند و قصد دارد واژگان بیشتری را به رقص درآورد و هم چنان در مسیر سرودن و دوباره سرودن به راه خویش ادامه دهد.

کتاب معصومیت و امید

سید علی صالحی
سید علی صالحی زادهٔ ۱۳۳۴ در ایذه در استان خوزستان شاعر و نویسندهٔ معاصر ایرانی است. وی پایه‌گذار جریان موج ناب و شعر گفتار در شعر معاصر ایران است. وی همچنین یکی از دبیران اصلی کانون نویسندگان ایران بود. صالحی از چهره‌های مطرح و شناخته شده در شعر معاصر فارسی است.سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۴ صالحی همراه چند نفر از شاعران هم‌نسل خود جریان «موج ناب» را در شعر سپید پی‌ریزی می‌کند. منوچهر آتشی و نصرت رحمانی در تهران از این جریان پیشرو حمایت می‌کنند.در سال ۱۳۵۶ به عنوان...
قسمت هایی از کتاب معصومیت و امید (لذت متن)
بعضی ها بلند بلند حرف می زنند / بعضی ها بلند بلند راه می روند / و بعضی ها / بی هیچ شرمی / بلند بلند… کوتاه می آیند / با کفتار می رقصند / و برای قمری های تنبل شهری / نقشه می کشند! / این جور آدم ها / البته کم نیستند، / وقتی هم که از پل می گذرند / بوی تعرق خر می دهند، / و می گذرند واقعا / که واقعا گذشته باشند.