کتاب صوتی ضیافت

Symposium
کد محصول : 69668
مترجم :
گوینده :
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت
نوع رسانه : CD
تعداد حلقه : 1
نوع بسته بندی : قاب مقوایی
زبان اثر : فارسی

معرفی کتاب صوتی ضیافت اثر افلاطون

کتاب صوتی ضیافت افلاطون، دیدگاه تازه و عمیقی به شما درباره‌ی یکی از مهم‌ترین مفاهیم انسانی یعنی عشق می‌دهد. عبارت عشق افلاطونی برگرفته از این کتاب است که به معنای عشق اسطوره‌ای و بالاتر از زیبایی ظاهر است.
حتما تا به حال نام افلاطون را شنیده‌اید و یا حتی شاید با فلسفه او آشنایی داشته باشید. مطمئنا می‌دانید که تاریخ فلسفه با او و استادش سقراط شروع می‌شود. کتاب صوتی ضیافت (The Symposium) از مهم‌ترین رساله‌هایی است که از افلاطون (Plato) به یادگار مانده.
داستان ضیافت افلاطون در بین تعدادی از ادیبان آتن روی می‌دهد که در یک مهمانی گرد هم آمده‌اند. پاوسانیاس یکی از اعضای گارد سلطنتی، آروکسیماخوس پزشک، آگاتون شاعر، آریستوفانس، فایدروس و سقراط فیلسوف مهمانان این ضیافت هستند. مهمانان تصمیم می‌گیرند برخلاف رسوم ضیافت‌های قبل، کمتر شراب بنوشند و به جای آن هر یک درباره عشق سخن بگویند.
کتاب صوتی ضیافت

کتاب صوتی ضیافت

افلاطون
افلاطون، زاده ی 427 و درگذشته ی 347 پیش از میلاد، فیلسوف برجسته ی یونان باستان بود. او نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوبش به جای مانده است. علاوه بر این، بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند.افلاطون در آتن و در یک خانواده ی قدرتمند سیاسی و اشرافی متولد شد. او از بچگی بسیار تیزهوش بود. پدر افلاطون برای او بهترین معلم موسیقی، فلسفه، ژیمناستیک، و ادبیات را به خدمت گرفت. افلاطون در بیست سالگی برای تکمیل دانسته های خود، شاگرد سقراط شد و این همنشینی و شاگردی به مدت هشت سال ادامه یافت. او در س...