کتاب پابرهنه ها

Barefoot
کد کتاب : 6978
مترجم :
شابک : 9789646174795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 736
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پابرهنه ها اثر زاهاریا استانکو

استانکو در سال 1902 در سالسیا ، روستایی در بخش تلورمان ، رومانی متولد شد. پس از ترک مدرسه در سیزده سالگی در مشاغل مختلف مشغول به کار شد. او به عنوان دباغ ، دکان دار در یک بقالی ، همچنین مغازه دار در فروشگاه دخانیات و منشی در بخشداری فعالیت می کرد. در سال 1921 ، به کمک گالا گالاکت ، روزنامه نگار شد. در سال 1933 تحصیلات خود را در رشته ادبیات و فلسفه در دانشگاه بخارست به پایان رساند.

نخستین جلد اشعار وی ، شعر ساده (شعرهای ساده) ، در سال 1927 با دریافت جایزه نویسندگان رومانیمورد استقبال قرار گرفت. در طول جنگ جهانی دوم ، وی به دلیل مخالفت خود با دولت فاشیست یون آنتسسو (به رومانی در جنگ جهانی دوم رجوع شود) زندانی شد ، و مدتی را در اردوگاه بازداشتگاه طرژ جیو مختص زندانیان سیاسی گذراند.
در سال 1946 ، او مدیر تئاتر ملی رومانی شد. پس از استقرار رژیم کمونیستی ، وی عضو آکادمی رومانی و رئیس اتحادیه نویسندگان رومانی (1966-1964) بود. وی برنده جایزه ادبیات دولتی رومانی شد و در سال 1971 توسط دولت اتریش جایزه هردرس را دریافت کرد.

«پابرهنه ها» را می توانید با ترجمه ای شیوا از «احمد شاملو» بخوانید.

کتاب پابرهنه ها

زاهاریا استانکو
زاهاریا استانکو (به رومانیایی: Zaharia Stancu) (۱۹۰۲ - ۱۹۷۴) رمان نویس اهل کشور رومانی بود. از آثار مشهور او می توان به پابرهنه ها(۱۹۴۸) اشاره کرد.
قسمت هایی از کتاب پابرهنه ها (لذت متن)
ماها را تیرباران می کنید. خیلی های دیگر را هم تیرباران می کنید. اما محال است بتوانید همه ی مردم این کشور را که تو چنگ شما ارباب ها زجر می کشند و شیره ی جان شان را می مکید به گلوله ببندید. به زحمتش نمی ارزد که چشم هاتان را از هم واکنید جناب سرهنگ! بیشتر از زنده گیم که نمی توانید چیزی ازم بگیرید. پس منی که از این زنده گی طاقت فرسا نترسیده ام چه طور می خواهید از مرگ بترسم؟