کتاب انقلاب ضد تکنولوژی

Anti-Tech Revolution
چرا؟و چگونه؟ (سیاست و اجتماع)
کد کتاب : 71408
مترجم :
شابک : 978-6222343019
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب ضد تکنولوژی اثر تئودور جان کازینسکی

انقلاب ضد فناوری: چرا و چگونه یک کتاب غیرداستانی 2016 اثر تد کاچینسکی است.
کتاب چهار فصل و شش ضمیمه دارد:

فصل ها:
توسعه یک جامعه هرگز نمی تواند تابع کنترل عقلانی انسان باشد
چرا سیستم فناوری خودش را نابود خواهد کرد؟
چگونه یک جامعه را متحول کنیم: خطاهایی که باید از آنها اجتناب کرد
رهنمودهای استراتژیک برای یک جنبش ضد فناوری
کاچینسکی در این کتاب، جامعه تکنولوژیک مدرن (یا به تعبیر کاچینسکی «سیستم جهانی») را به عنوان «سیستم خود انتشاری» (که یک «ابر سیستم خود انتشاری» متشکل از «زیرمسیستم‌های فرعی خود انتشاری» مختلف است) نقد می‌کند. به دلیل انتخاب طبیعی به دنبال مزایای کوتاه مدت است. او همچنین استدلال می‌کند که «توسعه یک جامعه هرگز نمی‌تواند تابع کنترل عقلانی انسان باشد» (همچنین عنوان فصل اول) به دلیل ماهیت غیرقابل پیش‌بینی تکامل نظام خود-تبلیغی. همانطور که سیستم خود انتشاری به تکامل خود ادامه می‌دهد، پیوسته‌تر و بسیار پیچیده‌تر می‌شود، که عواملی هستند که خطر وقوع یک خرابی فاجعه‌بار به دلیل شکست آبشاری را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

فصل 2 توضیح مفصلی در مورد "چرا سیستم فناورانه خود را نابود می کند" ارائه می دهد و پیش بینی می کند که به دلیل فروپاشی پیشرونده، جامعه جهانی شده مدرن به طور کامل فرو می ریزد و تمام زندگی روی کره زمین را نابود می کند اگر اجازه داده شود به توسعه در "کسب و کار معمول" ادامه دهد.

کتاب انقلاب ضد تکنولوژی

تئودور جان کازینسکی
تئودور جان "تد" کازینسکی زاده 22 مه ۱۹۴۲ ، که یونابامر نیز خوانده می‌شود، ریاضیدان و آنارشیست آمریکایی ست. او به خاطر نقدهای اجتماعی گسترده‌اش که با صنعت‌گرایی، فناوری مدرن و چپگرایان سیاسی مخالفت می‌کند شناخته می‌شود.او در اورگرین پارک، ایلینوی زاده شد و به عنوان کودکی نابغه بزرگ شد. آی‌کیو او ۱۶۷ بود و چند سال را در مدرسه به‌صورت جهشی خواند. او از سنین پایین در مدارج دانشگاهی پیشرفت کرد. در ۱۶ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد و از آنجا لیسانس گرفت. در هاروارد...
قسمت هایی از کتاب انقلاب ضد تکنولوژی (لذت متن)
- در زمینه های خاصی که شواهد تجربی فراوان در دسترس است، پیش بینی کوتاه مدت نسبتا قابل اتکا و کنترل رفتار جامعه می تواند ممکن باشد. برای نمونه اقتصاددانان قادرند برخی از اثرات آنی افزایش یا کاهش نرخ بهره بر یک جامعه مدرن صنعتی را پیش بینی کنند. از این رو با بالا یا پایین بردن نرخ ها می شود سطح متغیرهایی مانند تورم و بیکاری را دستکاری کرد. پیش بینی نتایج غیرمستقیم چنین کاری دشوارتر است، و پیش بینی نتایج دستکاری های مالی پیچیده تر تقریبا از حدس و گمان فراتر نمی رود. به همین دلیل است که سیاست های اقتصادی دولت ایالات متحده این قدر محل بحث و جدل اند: هیچ کس با اطمینان نمی داند نتایج حقیقی این سیاست ها چه خواهند بود. خارج از زمینه هایی که شواهد تجربی در آن ها فراوان اند، یا هنگامی که نتایج بلندمدت مدنظرند، پیش بینی موفقیت آمیز - و به تبع آن مدیریت موفق توسعه یک جامعه - بسیار دشوارتر است. در حقیقت شکست این جا پدیده ای رایج و طبیعی است. طی نیمه اول سده دوم پیش از میلاد مسیح، قوانین مالی خاصی که برای جلوگیری از ولخرجی های زیاده از حد وضع شده بودند در جامعه رم به اجرا درآمدند. هدف این قوانین متوقف کردن روند انحطاط خزنده جامعه بود. همان طور که انتظار می رفت، این قوانین از رسیدن به اهداف مدنظر عاجز ماندند و انحطاط جامعه رم بی هیچ توقفی ادامه یافت. با فرارسیدن قرن اول پیش از میلاد، صحنه سیاست در رم بی ثبات شده بود. «لوسیوس کورنلیوس سولا» با همراهی سربازان تحت امرش شهر را تحت تسلط خود درآورد، مخالفان سیاسی اش را کشتار کرد و یک برنامه گسترده اصلاحات را برای ثبات بخشیدن دوباره به دولت پی گرفت. اما دخالت سولا تنها وضع را بدتر کرد، چون عمده «پاسداران دولت قانونمند» در حرکت سیاسی او کشته شده بودند و حال جایشان در سنا توسط مردان بی مایه ای اشغال شده بود که «سنت زندگی شان در تضاد با حس مسئولیت و پایبندی به ارائه خدمات عمومی بود که پیش تر روح اشرافیت رمی را شکل می داد»، ازاین رو بی ثباتی در نظام سیاسی رم ادامه یافت و در نیمه اول قرن منتهی به میلاد مسیح نظام سنتی جمهوری روم به شکل مطلق منسوخ و بی معنی شده بود.