کتاب هوشنگ شاه و خزروان دیو

Hooshang Shah
رمان های شاهنامه 2
کد کتاب : 72674
شابک : 978-9645453624
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب هوشنگ شاه و خزروان دیو اثر ابوالقاسم فردوسی

رمان «هوشنگ شاه و خزروان دیو» اثری است به بازآفرینی محمدرضا یوسفی. این کتاب دومین جلد از مجموعه رمان های شاهنامه است که با زبانی شیرین به روایت داستان هوشنگ شاه و خزروان دیو می پردازد. داستان خزروان دیو در شاهنامه نیست و فردوسی اشاره‌ی کمی به آن داشته است. در این کتاب، بازآفرین، باقی داستان را با کمک ذهن خود نوشته است. مجموعه رمان‌های شاهنامه داستان‌هایی برای کودکان سال‌های آخر دبستان و نوجوانان است. این مجموعه داستان‌های کوتاهی از شاهنامه را با پرداختی تازه، در قالب رمان بازآفرینی کرده است. خواندنشان هم کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا می‌کند و هم لذت خواندن یک رمان را به آن‌ها خواهد داد.

کتاب هوشنگ شاه و خزروان دیو

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب هوشنگ شاه و خزروان دیو (لذت متن)
غرش دیوان کوهستان را به لرزه درآورد. خزروان فرمانده ی دیوان با درخت عظیمی که بر پشتش داشت،چون خفاشی کوه پیکر در آسمان پرواز کرد. هنگامی که غرید، از دهانش دودی سیاه بیرون زد و چشمان درشت سرخش از خشم درخشیدند.