کتاب روش های یادگیری و مطالعه

Methods of learning and reading
کد کتاب : 7270
شابک : 978-9648891898
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 22
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روش های یادگیری و مطالعه اثر علی اکبر سیف

"روش های یادگیری و مطالعه" اثری از دکتر "علی اکبر سیف" است که در آن به شکل استراتژیک، مطالعه را به دانشجویان یاد می‌دهد. وقتی دانش آموزان خواندن استراتژیک را یاد می‌گیرند، می‌خوانند تا یاد بگیرند!
چگونه برخی از دانشجویان اطلاعات پیچیده را از مطالب خواندنی پیشرفته استخراج می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای یافتن معنای متن‌های ساده تلاش می‌کنند؟ خوانندگان استراتژیک چه ویژگی‌هایی را نشان می‌دهند که دیگران ندارند؟ تشریح راهبردهای شناختی خوانندگان استثنایی به معنای یافتن راه‌هایی برای آموزش خواندن استراتژیک به هر دانشجو و کمک به موفقیت آنها در کلاس درس و فراتر از آن است. "روش های یادگیری و مطالعه" از دکتر "علی اکبر سیف" یک ابزار آموزشی ضروری برای خواندن است که با ارائه‌ی شواهد محکمی، نشان می‌دهد چگونه خوانندگان موثر از "روش های یادگیری و مطالعه" خاصی برای استخراج و درک اطلاعات استفاده می‌کنند.
این کتاب تحقیقات علمی را با تجربه عملی ترکیب می‌کند تا نگاهی جامع به یادگیری و مطالعه را ارائه دهد. مربیان متوجه خواهند شد که می توانند از روش‌های این کتاب، صرف نظر از سبک تدریس خود استفاده کنند، و دانش‌آموزان و دانشجویان متوجه خواهند شد که چگونه بخوانند تا یاد بگیرند. دکتر "علی اکبر سیف" ابزارهایی را توسعه داده است که به راحتی قابل اجرا و تکرار هستند تا به اساتید کمک کند که از خوانندگان خود بیشترین بازدهی را استخراج کنند.
این کتاب الگوهایی برای سرعت بخشیدن به زمان برنامه‌ریزی، فعالیت‌هایی برای تشویق استفاده از استراتژی‌های کتاب، فرم‌ها، پوسترها، لوازم جانبی و پیام‌هایی برای کمک به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در بردارد.
در حالی که تئوری‌های مختلف می‌آیند و می‌روند، تحقیقات نشان داده است که این "روش های یادگیری و مطالعه" در کلاس درس و فراتر از آن موفقیت آمیز خواهد بود.

کتاب روش های یادگیری و مطالعه

علی اکبر سیف
دکتر سیف استاد مسلم روانشناسی تربیتی در ایران است که برای تمامی دانشجویان روانشناسی و معلمان و جامعه آموزش و پرورش شخصیت شناخته شده و محبوبی است.