کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان (جلد دوم)

Fundamentals of Human Neuropsychology
کد کتاب : 72737
مترجم :
شابک : 978-6002009852
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

مبانی نوروسایکولوژی انسان (جلد اول)
Fundamentals of Human Neuropsychology
کد کتاب : 72890
مترجم :
شابک : 978-6002008121
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان (جلد دوم) اثر برایان کولب

«مبانی نوروسایکولوژی انسان» توسط دو تن از پژوهشگران و اساتید خبره این رشته به‌عنوان اولین کتاب درسی و مهم در حوزه موشکافی علمی رفتار انسان از منظر عصب‌پژوهی مورد توجه قرار گرفته است. در ویراست تازه این اثر، نویسندگان آن یعنی برایان کلب و ایان ک. ویشاو، دیگر بار دانشجویان را با آخرین دستاوردهای علمی امروز آشنا می‌کنند. این نسخه تازه‌تر، حجم گسترده‌ای از پژوهش‌های اخیر و اثرات این مطالعات در دنیای واقعی را پوشش می‌دهد. به گفته بسیاری از منتقدان، این کتاب اثری است که مطالعه آن برای هر دانشجو در گرایش‌های بالینی، روان‌شناسی و عصب‌پژوهی ضروری خواهد بود.
خواننده در بخش اول با پیش‌زمینه‌های نظری و عملی نوروسایکولوژی سلولی و ساختار سیستم عصبی آشنا می‌شود. بخش دوم کتاب به ساختارهای قشری و مباحثی از جمله نواحی حسی و حرکتی مغز و عدم‌تقارن قشر اختصاص یافته است. بخش سوم هم معطوف به نواحی اصلی در تقسیم‌بندی قشر، یعنی قشر آهیانه‌ای، گیجگاهی و پیشانی (قشر پس‌سری در بخش دوم به‌طور مفصل بررسی شده است) و همچنین اختلالات مربوط به اتصالات نواحی مختلف در مغز است. بخش چهارم کتاب از نظر بالینی اطلاعات مفیدی در زمینه کارکردهایی مثل حافظه، زبان، هیجان و ادراک دیداری ارائه می‌کند. خواننده سرانجام در بخش پنجم و آخر کتاب با نوروسایکولوژی ناهنجار و مباحث رشدی مربوط به آن آشنا می‌شود.

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان (جلد دوم)

برایان کولب
برایان ادوارد کولب (متولد 1947) عصب شناس، عصب روانشناس، محقق، نویسنده و مربی کانادایی است. تحقیقات کلب بر سازماندهی و عملکرد قشر مغز متمرکز است.در سال 1976، پایان نامه دکتری کولب، استفاده از موش ها را برای مطالعه قشر جلوی مغز در تحقیقات پزشکی ایجاد کرد. باز کردن محل جدیدی برای تحقیقات حیوانات غیرپریمات در قشر جلوی مغز و تسریع توسعه درمان های جدید که به قربانیان بیماری و آسیب مغزی کمک می کند. او اولین کسی بود که نشان داد چگونه رشد مجدد سلول های مغزی با ترمیم عملکرد مغز همراه است و همچنین اولین...