کتاب اینیاگرام

Discovering Your Personality Type
دریچه ای به فراسوی شخصیت
کد کتاب : 72835
مترجم : وجیه اله گلنواز
شابک : 978-6002002433
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اینیاگرام اثر دان ریچارد ریسو

شناخت تیپ‌های‌شخصیتی 9گانه (اینیاگرام) می‌تواند به ما کمک کند تا بدانیم ‌چه چیزی در رفتا ر طرف مقابل، ما را سردرگم می‌کند. نشان می‌دهد که چه چیزی برای ارتباط موثر و حل تعارض درون‌فردی و بین‌فردی لازم است. هم‌چنین فهمیدن آن به ما کمک می‌کند تا پذیرش و همدلی بیشتری در روابطمان و نیز آگاهی بیشتری در محدودیت‌های زمانی و مکانی به‌دست آوریم. یادگیری فهم طرف مقابل، بهترین راه برای نگه‌داشتن یک رابطه قوی و پویاست و اینیاگرام دریچه‌ای به سوی این افق جدید برای یادگیری است.
امید است با معرفی این کتاب، جامعه دانشگاهی از آموزه‌های مشاوره‌ای و درمانی این بینش نو که در واقع برخاسته از دانشی کهن است، بهره‌مند شده و با انجام پژوهش‌های نقادانه و نقد‌های عالمانه برای رونق هرچه بیشتر مفاهیم برخاسته از این دیدگاه تلاش کند. مفاهیمی که ریشه شرقی دارند و به باورها و اعتقادات الهی مردم این مرز و بوم بسیار نزدیک اند.

کتاب اینیاگرام

دان ریچارد ریسو
دان ریچارد ریسو (17 ژانویه 1946 - 30 اوت 2012) یک معلم آمریکایی انیاگرام شخصیت بود که تعدادی کتاب در این زمینه نوشت و نوشت.ریسو در نیواورلئان، لوئیزیانا بزرگ شد. او زبان انگلیسی و فلسفه خواند و مدرک M.A را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. در حدود سال 1962، او به انجمن عیسی (یسوعیت‌ها) در استان نیواورلئان پیوست، اما بعداً بدون اینکه منصوب شود، این نظم را ترک کرد.