کتاب تشنگی برای عشق

Thirst for Love
کد کتاب : 73789
ویراستار : بهزاد رشیدیان
مترجم : رضا میلادی فرد
شابک : 978-6222926069 ‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تشنگی برای عشق اثر یوکیو میشیما

«تشنگی برای عشق» نوشته یوکیو میشیما نویسنده ژاپنی است که در سال ۱۹۵۰ منتشر شد. کلمه "کاواکی" در لغت به معنای تشنگی است، اما احساس خشکی با آن همراه است.
عطش عشق سومین رمان میشیما است که پس از اعترافات یک نقاب (1949) بسیار موفق است. برخلاف روی سن یک راوی مرد در اعترافات، میشیما ممکن است عمدا به سمت یک قهرمان زن و یک روایت سوم شخص رفته باشد. دونالد کین در مورد عطش عشق می گوید که این «یک کار جوان پسند، اما یکی از بهترین های میشیما» است.
این کتاب در سال 1967 در فیلم عطش عشق اقتباس شد. این رمان بر تجربه اتسوکو متمرکز است، زنی که پس از مرگ همسرش ریوسوکه بر اثر حصبه به خانه همسرش نقل مکان کرده است. در آنجا او با پدرشوهرش (یاکیچی) وارد رابطه فیزیکی می شود که هم او را دفع می کند و هم بی حس می کند. او می‌آید تا احساسات عاشقانه‌ای را نسبت به باغبان جوان سابورو ایجاد کند که از علاقه او غافل است و معلوم می‌شود که با خدمتکار مییو رابطه دارد.

کتاب تشنگی برای عشق

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.