کتاب زن تسخیر شده

The Captured Woman
کد کتاب : 7432
مترجم :
شابک : 9789643629441
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 105
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

زن اسیر
The Captured Woman
کد کتاب : 7433
مترجم :
شابک : 9789641854869
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زن تسخیر شده اثر دونالد بارتلمی

کتاب حاضر دربردارندۀ 14 داستان کوتاه و خلاقانه با عناوین: «بعضی از ما دوست مان، کلبی، را تهدید کرده بودند»، «آغوش معرکه»، «زامبی ها»، «سلطان جاز»، «ظهور سرمایه داری»، «شهر کلیساها»، «نامه ای نوشتم»، «جدایی ها»، “«نوازنده ی پیانو»، «مرد شنی»، «اولین کار بدی که بچه کرد»، «رگبار طلا»، «زن تسخیر شده» و «هیئت اعزامی» است که با هدف تغییر دیدگاه خواننده به زندگی و ادبیات نگارش شده اند.

کتاب زن تسخیر شده

دونالد بارتلمی
دونالد بارتلمی در سال ۱۹۳۱ در فیلادلفیا به دنیا آمد. دو سال بعد خانوادهٔ او به تگزاس نقل مکان کردند، در آنجا پدر بارتلمی استاد معماری در دانشگاه هوستون شد. در همین دانشگاه بارتلمی در رشتهٔ روزنامه‌نگاری تحصیل کرد. او در سال ۱۹۵۳ به جنگ کره اعزام گشت و در آن‌جا در یک روزنامهٔ ارتشی کار می‌کرد. بعد از بازگشت به آمریکا تحصیلات خود را در رشتهٔ فلسفه دانشگاه هوستون ادامه داد، اما در سال ۱۹۵۷ بدون گرفتن مدرک از ادامهٔ تحصیل منصرف شد.در سال ۱۹۶۱ اولین داستان کوتاه اش را منتشر ساخت.
قسمت هایی از کتاب زن تسخیر شده (لذت متن)
نامه ای نوشتم به رئیس جمهور ماه و از او پرسیدم که آیا آن بالا محوطه های توقف ممنوع دارند یا نه. پلیس ماشین هوندای مرا چرثقیل کش کرده بود و از این موضوع ناراحت بودم. برگرداندنش برایم هفتاد و پنج دلار آب می خورد، به اضافه ی سلامت روان. هیچ دقت کرده اید که کامیون های جرثقیل دار چه طور به ماشین های کوچولوی ظریف گیر می دهند؟ هیچ دیده اید که یک کرایسلر امپریال را دنبال خودشان بکشانند؟ نه، ندیده اید.

رئیس جمهور ماه با احترام بسیار جواب داد که ماه هیچ رقم محوطه ی توقف ممنوع ندارد. و اضافه کرد که سلامت روان هم در کره ی ماه فقط یک دلار خرج برمی دارد. خب، من آن هفته واقعا بدجوری به سلامت روان احتیاج داشتم. پس جوابش را نوشتم و گفتم که فکر کنم بتوانم تا بهار 81 آن جا باشم. البته اگر سفینه ی فضایی به وعده اش عمل کند، گفتم چندتا سلامت روان برایم آماده نگه دارد که به شان احتیاج دارم، و پرسیدم آیا می شود توجهش را به یک قابلمه کباب دنده با سس قرمز جلب کنم یا نه، چیزی که اگر دوست داشت می توانستم با کمال مسرت برایش ببرم آن بالا.