کتاب پگاه باور

Pegah-e Bavar
برگردان فارسی از مطلع الاعتقاد فی معرفه المبداء و المعاد
کد کتاب : 74776
مترجم :
شابک : 978-9642908462
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پگاه باور اثر محمد بن سلیمان فضولی بغدادی

اثر حاضر برگردان فارسی کتاب مطلع الاعتقاد فی معرفه المبداء والمعاد اثر ملامحمد فضولی متولد ۹۱۰ ه . ق است. رشته کلام با مقدمه‌ای مفصل از مترجم آغاز شده که در آن ابتدا توضیحاتی درباره علم کلام و متکلمان مطرح شده و سپس در ارتباط با شخصیت ملامحمد فضولی و آثار فارسی، ترکی و عربی او مطالبی آمده و در پایان نیز به ویژگی‌های کتاب مطلع الاعتقاد اشاراتی شده است.
در بخش دوم با عنوان برگردان متن، مباحث کلامی در قالب چهار رکن منعکس شده که شناخت دانش و دانش شناخت، شناخت احوال جهان، شناخت واجب و آن‌چه وابسته به آن است و شناخت پیامبر(ص) و آن‌چه به آن وابسته باشد، عناوین سرفصل‌های آن است.

کتاب پگاه باور

محمد بن سلیمان فضولی بغدادی
محمد فضولی یا ملا محمد بن سلیمان بغدادی ‏(۱۴۸۳-۱۵۵۶) شاعر و ادیب آذربایجانی است. او را «بزرگترین شاعر ترکی آذربایجانی در سدهٔ دهم» می‌دانند. پدر وی ساکن حله در عراق امروزی بود و محمد فضولی در آن‌جا به‌دنیا آمد و در بغداد پرورش یافت از این روی، سه زبان ترکی، فارسی و عربی را به خوبی می‌دانست و به هر سه زبان شعر سروده‌است. او را یکی از پایه‌گذاران سبک هندی می‌دانند.محمد پسر سلیمان در حدود سال ۱۴۸۳ در عراق به‌دنیا آمد. در منابع معتبر از جمله...
دسته بندی های کتاب پگاه باور