کتاب سینمای انیمیشن ایران

Iranian animation cinema
( شخصیت و هویت )
کد کتاب : 75387
شابک : 978-6004523844
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 310
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سینمای انیمیشن ایران اثر خشایار قاضی زاده

این کتاب، با تمرکز بر مولفه‌های هنری برای خلق و پردازش شخصیت‌هایی که معرف هویت ملی در یک اثر انیمیشن باشند، به تحلیل نمونه‌هایی از تولیدات انیمیشن ایران می‌پردازد تا میزان توفیق این هنر-صنعت را در این عرصه دریابد و زمینه را برای تولید آثاری با رویکرد بازنمایی هویت فرهنگی ایرانی فراهم سازد.
به عبارت دیگر، این اثر با هدف شناسایی، معرفی و تدوین شاخصه‌های هویت فرهنگی، ملی و هنری موثر در شخصیت‌پردازی انیمیشن برای دستیابی به وجوه مختلف هویتی-هنری در شخصیت‌پردازی پویانمایی‌های ایرانی تألیف شده است. دریافت وجوه تفاوت و تشابه نشانه‌های هویتی موجود در شخصیت‌های پویا‌نمایی با شاخصه‌های هویت فرهنگ ایرانی از دیگر اهداف این کتاب است.
دریافت چگونگی بازنمود هویت ملی، هویت هنری و هویت فرهنگی با واکاوی ویژگی‌های طراحی و پردازش شخصیت در انیمیشن‌های سینمایی ایران انجام شده است. آثار شناسایی‌شده در این اثر، شامل ده فیلم انیمیشن با عناوین فهرست مقدس، شاهزادۀ روم، خورشید مصر، کلیله و دمنه، در مسیر باران، فیلشاه، تهران ۱۵۰۰، ناسور، رستم و سهراب، جمشید و خورشید است که همه آن‌ها در اکران عمومی به نمایش درآمده‌اند. انتخاب این آثار به روش هدفمند و ملاحظاتی چون اکران عمومی سینمایی و ضرورت وجود عناصر مرتبط با هویت ملی یا مذهبی، موردتوجه قرار گرفته‌ است.

کتاب سینمای انیمیشن ایران

خشایار قاضی زاده
"خشایار قاضی‌زاده" متولد سال 1340، استاد گروه هنر اسلامی،عضو هیئت علمی واین استاد رشته تصویرسازی دانشگاه شاهد می باشد.
دسته بندی های کتاب سینمای انیمیشن ایران