کتاب آرامش در تی.ام

T.M
(کاوشی در مبانی و شاخصه های عرفانهای پست مدرن)
کد کتاب : 77155
شابک : 978-6005687446
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آرامش در تی.ام اثر حمیدرضا مظاهری سیف

این کتاب بودیسم، اومانیسم و سکولاریسم را مبانی عرفان «تی.ام» معرفی کرده است و پوچ‌گرایی، توهم‌گرایی و آمادگی برای سلطه‌پذیری را از ویژگی‌های عرفان‌های پست‌مدرن، از جمله «تی.ام» می‌داند.
«تی.ام» یکی از جریان‌های نوین معنوی امروز محسوب می‌شود که بر مبنای پست‌مدرنیسم استوار است و مروج اصلی آن «ماها ریشی ماهش» نام دارد. او مدلی از مراقبه‌های بودایی ارایه داده و نام آن را مدیتیشن متعالی (transcendental meditation) یا TM گذاشته است. این شیوه اگرچه مراقبه، تمرکز، آرامش و رهایی از رنج زندگی را تبلیغ می‌کند اما وجود اومانیسم و سکولاریسم به عنوان مبانی این عرفان، مواجهه هوشمندانه‌تر با آن را ایجاب می‌کند.
محور کتاب «آرامش در تی‌.ام» نقد ساختار درونی عرفان‌های پست‌مدرن است و به عنوان نمونه «تی.ام» را انتخاب کرده است. نویسنده تاکید می‌کند که هرچند قصد تطبیق ندارد اما از آنجا که متاسفانه برخی افراد، روش این عرفان (مدیتیشن) را با نماز تطبیق می‌دهند، در قسمتی از این کتاب به بررسی و بیان تفاوت‌های نماز و مدیتیشن پرداخته است.

کتاب آرامش در تی.ام

حمیدرضا مظاهری سیف
حمید رضا مظاهری سیفمتولد تهران:1357ورود به حوزه علمیه قم: ۱۳۷۵تحصیلات: خارج فقه. سطح ۴ کلام اسلامی. گرایش پژوهی: اخلاق و عرفانسوابق علمی- اجرایی:• عضو هیئت امنا و رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی از ۱۳۹۹• بنیانگذار و رئیس مؤسسه علمی – فرهنگی بهداشت معنوی (با مأموریت آسیب شناسی شبه جنبشهای معنوی) از ۱۳۸۹• عضو هیأت مدیره موسسه دانش بنیان سلامت نوید نیایش از ۱۳۹۵• عضو هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم از ۱۳۹۵ تا 1398• عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پ...
دسته بندی های کتاب آرامش در تی.ام