کتاب پاکستان

Pakistan
(طالبان،القاعده و ظهور تروریسم)
کد کتاب : 78999
مترجم : امیرحسین کلاهچی
شابک : 978-6229785898
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب پاکستان اثر ویلیام جی تاپیش

چرا وضعیت سیاسی ناپایدار پاکستان برای امنیت جهانی بسیار مهم است؟ چگونه منطقه قبیله ای شمال غرب پاکستان به محل زندگی گروه های شورشی متعدد از جمله طالبان پاکستانی و القاعده تبدیل شد؟ آیا دولت پاکستان فعالانه با تروریسم و رشد افراط گرایی مبارزه می کند یا تسهیل می کند؟ پاکستان: طالبان، القاعده و ظهور تروریسم به این پرسش‌ها و موارد دیگر پاسخ می‌دهد و یک بررسی جاری و جامع از گروه‌های تروریستی و شورشی که از پاکستان به‌عنوان پایگاه عملیاتی جهانی خود استفاده می‌کنند، ارائه می‌کند.
خوانندگان این کتاب بهتر متوجه خواهند شد که چگونه فعالیت گروه های تروریستی مانند طالبان پاکستان، لشکر طیبه و القاعده در پاکستان آینده این کشور را تهدید می کند و چرا وضعیت پاکستان از نظر منافع آمریکا نسبت به افغانستان بسیاری حیاتی تر است. نویسنده ویلیام جی تاپیچ ماهیت متغیر سیاست ایالات متحده در منطقه را ارزیابی می کند، از جمله تحلیل سیاست در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین که گروه های مختلف رادیکال را هدف قرار می دهند، گزینه های تثبیت دولت، و روابط جاری ایالات متحده و پاکستان. ارزیابی او از نقش کلیدی پاکستان در امنیت جهانی، درگیری طولانی‌مدت این کشور با هند، جنگ‌های افغانستان و تأثیر حملات 11 سپتامبر 2001 را نشان می‌دهد و سناریوهای احتمالی آینده برای پاکستان و پیامدهای همراه آن برای امنیت را شناسایی می‌کند.

کتاب پاکستان

ویلیام جی تاپیش
ویلیام جی. تاپیش (William J. Topich) رئیس دپارتمان علوم اجتماعی در آکادمی پولاسکی، یک مدرسه مقدماتی کالج در لیتل راک، AR است.