کتاب مامور زیگزاگ

Agent Zigzag
(زندگی ، عشق و خیانت یک جاسوس دو جانبه)
کد کتاب : 79010
مترجم : شیوا ابراهیمی
شابک : 978-6227425789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب نیویورک تایمز

معرفی کتاب مامور زیگزاگ اثر بن مک اینتایر

کتاب «مأمور زیگزاگ» اثری نوشته «بن مک اینتایر» است که اولین بار در سال 2007 انتشار یافت. «ادی چپمن» در سال 1940 و پس از آزادی از زندانی انگلیسی در «جزایر چنل»—که در آن زمان تحت اشغال آلمانی ها بود—تصمیم گرفت به عنوان جاسوس برای نازی ها خدمت کند. او پس از آموزش دیدن در سازمان اطلاعات ارتش آلمان، در دسامبر سال 1942 وارد انگلستان شد تا خرابکاری هایی را در یک کارخانه هواپیماسازی به انجام برساند. «چپمن» اما پس از فرود موفقیت آمیزش با چتر نجات، خود را تسلیم انگلیسی ها کرد. «چپمن» که حالا تحت کنترل MI5 درآمده بود، مأموریت پیدا کرد تا اطلاعاتی در ظاهر بسیار مهم اما نادرست را به دشمن نازی مخابره کند. او همچنین یکی از معدود جاسوسان دوجانبه ای بود که تا پایان جنگ توانست به شکلی موفقیت آمیز به فریب دادن افسران نازی ادامه دهد. «مک اینتایر» این زندگینامه جذاب و آموزنده را مانند یک داستان تریلر هیجان انگیز برای مخاطبین روایت می کند.

کتاب مامور زیگزاگ

بن مک اینتایر
بندیکت ریچارد پیرس مکینتایر (متولد 25 دسامبر 1963) نویسنده، مورخ، منتقد و ستون نویس انگلیسی روزنامه تایمز است. ستون های وی از امور جاری تا جنجال های تاریخی را شامل می شود.پدر بن مکینتایر آنگوس مک اینتایر، پسر سرگرد فرانسیس مک اینتایر، از هوسارهای چهاردهم / بیستم بود. مادربزرگ پدری وی با نژاد اجداد ویسکونت نترویل رابطه داشت. او یک خواهر بزرگتر، متولد 1962، و یک برادر کوچکتر، متولد 1971 دارد. از طرف مادر او با باروت های هاروی و برکلی پاژه خویشاوند است.وی در مدرسه Abingdon و کالج سنت جان، کمبریج...
نکوداشت های کتاب مامور زیگزاگ
One of the great true spy stories of World War II.
یکی از داستان های جاسوسی شگرف در جنگ جهانی دوم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A compellingly cinematic spy thriller.
تریلری جاسوسی که به شکل هیجان انگیزی سینمایی است.
Entertainment Weekly Entertainment Weekly

A gripping tale of loyalty, love, treachery, espionage.
داستانی گیرا درباره وفاداری، عشق، خیانت، جاسوسی.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب مامور زیگزاگ (لذت متن)
یک لحظه مشغول خواندن ادبیات کلاسیک به زبان فرانسوی و نقل قول کردن از «تنیسون» می شد، و لحظه بعد در مورد بهترین راه برای منفجر کردن یک قطار بحث می کرد.

جنگ، آشفته تر از آن است که قهرمان ها و شخصیت های شرور آشکار داشته باشد؛ همیشه انسان هایی شجاع در طرف اشتباه وجود دارند، و انسان هایی پلید در میان فاتحان، و توده ای از انسان های کاملا عادی که در این میان در تقلا هستند تا زنده بمانند و پیرامون خود را درک کنند.

جنگ، دور از میدان های نبرد، افراد را وادار به انتخاب هایی غیرممکن می کند، آن هم در شرایطی که خودشان خلق نکرده اند، و هیچ وقت نمی توانسته اند انتظارش را داشته باشند.