کتاب مامور سونیا

Agent Sonya: Moscow's Most Daring Wartime Spy
(عاشق، مادر، سرباز، جاسوس)
کد کتاب : 89273
مترجم :
شابک : 978-6227566185
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«بن مک اینتایر» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب مامور سونیا اثر بن مک اینتایر

کتاب «مأمور سونیا» اثری نوشته «بن مک اینتایر» است که اولین بار در سال 2020 به انتشار رسید. «ارسلا کوژینسکی» که در خانواده ای یهودی از طبقه متوسط در آلمان به دنیا آمد، در نوجوانی (17 سالگی) به کمونیستی پرشور تبدیل شد. او در سال 1930 با آرشیتکتی آلمانی ازدواج کرد و به همراه او به «شانگهای» رفت، شهری که «ارسلا» در آن توسط افسر معروف بخش اطلاعات «ارتش سرخ» یعنی «ریچارد سورج» استخدام شد (و مدتی بعد رابطه ای عاشقانه را با او شکل داد). «سورج» نام رمزی «سونیا» را به او داد و «ارسلا» را به «ستوانی قابل اعتماد» در شبکه جاسوسی خود تبدیل کرد. «مأمور سونیا» پس از بیست سال خدمت، به یکی از جاسوسان اندکی تبدیل شد که توانست دنیای مرگبار جاسوسی را زنده ترک کند.

کتاب مامور سونیا

بن مک اینتایر
بندیکت ریچارد پیرس مکینتایر (متولد 25 دسامبر 1963) نویسنده، مورخ، منتقد و ستون نویس انگلیسی روزنامه تایمز است. ستون های وی از امور جاری تا جنجال های تاریخی را شامل می شود.پدر بن مکینتایر آنگوس مک اینتایر، پسر سرگرد فرانسیس مک اینتایر، از هوسارهای چهاردهم / بیستم بود. مادربزرگ پدری وی با نژاد اجداد ویسکونت نترویل رابطه داشت. او یک خواهر بزرگتر، متولد 1962، و یک برادر کوچکتر، متولد 1971 دارد. از طرف مادر او با باروت های هاروی و برکلی پاژه خویشاوند است.وی در مدرسه Abingdon و کالج سنت جان، کمبریج...
نکوداشت های کتاب مامور سونیا
Macintyre’s richly detailed account shines a new light on two of WWII’s most notorious spy rings.
شرح پرجزئیات «مک اینتایر»، اطلاعاتی جدید را از دو مورد از بدنام ترین حلقه های جاسوسی در جنگ جهانی دوم آشکار می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

An absorbing study of a remarkably accomplished 20th-century spy.
پژوهشی جذاب درباره یک جاسوس فوق العاده موفق در قرن بیستم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An immensely exciting, fast-moving account.
شرحی فوق العاده مهیج با ضرباهنگی سریع.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب مامور سونیا (لذت متن)
آرزوی هر جاسوس ارشد، وارد کردن جاسوسان خود به سرویس اطلاعاتی دشمن است. شوروی به شکلی موفقیت آمیز این کار را از طریق «کیم فیلبی» با MI6 و از طریق «آنتونی بلانت» با MI5 انجام داده بود.

«ارسلا» اکنون فرصت داشت که نه یک بلکه چندین نفر از مأموران خود را به درون سرویس اطلاعاتی آمریکا وارد کند، آن هم در مأموریتی فوق محرمانه.

او به دستور «مسکو»، فهرستی را به وجود آورد از کمونیست های آلمانی ساکن در بریتانیا که ممکن بود آماده باشند به عنوان جاسوس برای آمریکایی ها کار کنند، اما همچنین حاضر باشند که تمام اطلاعات خود را به «مرکز» انتقال دهند.