کتاب نقشه جدید جهان

The New Map
(انرژی، تغییرات اقلیمی، و تقابل ملت ها)
کد کتاب : 79860
مترجم :
شابک : 978-6002537904
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 652
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش Wall Street Journal

معرفی کتاب نقشه جدید جهان اثر دانیل یرگین

کتاب «نقشه جدید جهان» اثری نوشته «دانیل یرگین» است که اولین بار در سال 2020 انتشار یافت. نوعی جدید از جنگ سرد در حال شکل گیری میان چین و غرب است. نظم جهانی به شکل همزمان به واسطه تغییرات اقلیمی، تحولات نفت و گاز، و اکنون ویروس کرونا، در معرض خطر قرار گرفته است. تکنولوژی بحث برانگیز ایالات متحده در حوزه «شکست هیدرولیکی»، این کشور را به یکی پیشگامان انرژی در دنیا تبدیل کرده، جلوتر از عربستان سعودی و روسیه، که باعث تغییر در شطرنج سیاست های جهانی و روانشناسی اقتصاد بین المللی شده است. کتاب «نقشه جدید جهان» به این موضوع می پردازد که نقش انرژی در تغییرات اقلیمی چگونه باعث شکل گرفتن بحث های ژئوپولیتیک شده، صنایع و سبک زندگی ما را به چالش کشیده، و در حال شتاب دادن به نسخه ای جدید از انقلاب انرژی است: تلاش برای کنترل انرژی های تجدیدپذیر.

کتاب نقشه جدید جهان

دانیل یرگین
دانیل هوارد یرگین (متولد 6 فوریه 1947) نویسنده، سخنران، کارشناس انرژی و مورخ اقتصادی آمریکایی است. یرگین نایب رئیس IHS Markit ، یک شرکت تحقیقاتی و اطلاعاتی است که مشاوران تحقیقاتی انرژی، وی را در سال 2004 جذب کردند. او چندین کتاب در زمینه انرژی و اقتصاد جهان از جمله برنده جایزه پولیتزر شده است. : The Epic Quest for Oil، Money and Power (1991) و The Quest: Energy، Security، and the Remaking of the Modern Modern (2011). مقالات یرگین درباره انرژی، تاریخ و اقتصاد در نشریاتی مانند وال استریت ژورنا...
نکوداشت های کتاب نقشه جدید جهان
A master class on how the world works.
یک کلاس درس تراز اول درباره چگونگی ساز و کار جهان.
NPR NPR

An utterly riveting and timely journey across the world’s new map.
سفری فوق العاده مهیج و بهنگام در نقشه جدید جهان.
Penguin Random House Penguin Random House

Admirable, well-researched, highly readable.
تحسین برانگیز، با تحقیقات جامع، و بسیار خواندنی.
Foreign Policy

قسمت هایی از کتاب نقشه جدید جهان (لذت متن)
حدود نود درصد از آلودگی پلاستیک در اقیانوس ها که منشأ رودخانه ای دارند، از تخلیه زباله به صورت کنترل نشده در ده رودخانه در آسیا و آفریقا سرچشمه می گیرند، رودخانه هایی که اگر به شکل درست مدیریت شوند، می توانند پسماندها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

کیسه پلاستیکی و نی، شاید آشکارترین نوع استفاده از پلاستیک ها باشند، اما آن ها کمتر از دو درصد از پلاستیک ها را تشکیل می دهند.

در گذشته، اتومبیل ها نقشی مرکزی در زندگی رمانتیک داشتند. یک بار تخمین زده شد که حدود چهل درصد از ازدواج ها در آمریکا، بعد از خواستگاری در اتومبیل رقم خورده است.