کتاب تاثیر نهضت ترجمه در موسیقی جهان اسلام

The impact of translation on the music of the Islamic world
(قرن سوم تا پنجم هجری)
کد کتاب : 80283
شابک : 978-6000302153
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاثیر نهضت ترجمه در موسیقی جهان اسلام اثر نکیسا هدایت زاده

با روی کار آمدن اسلام و آغاز فتوحات گسترده، مسلمانان توانستند به حکومت ساسانی پایان دهند و سرزمین هایی را تحت نفوذ خود درآورند که ساسانیان از امپراتوری یونان باز پس گرفته بودند. مسلمانان دامنه قدرت خود را در مراکز تمدن قدیم از ایران تا بین النهرین، شام، فلسطین، و مصر گسترش دادند. فتح این سرزمین ها سبب نزدیکی مسلمانان با فرهنگ به میراث رسیده هلنیسم شد، زیرا هلنیسم به واسطه حضور طولانی مدت یونانیان در این مناطق نهادینه شده بود و، به رغم ادعای بنیادی ساسانیان مبنی بر ضدیت با این فرهنگ، همچنان به حیات خود ادامه می داد.
اعراب نیز، همچون ساسانیان، نخست دیدگاهی خصمانه به این فرهنگ داشتند یا دست کم برای آن ارجی نمی نهادند و هنگامی که خاندان اموی (خ ۱۴۰ ۱۳۲ ق) بر مسند قدرت نشستند و دمشق را پایتخت امپراتوری اسلامی برگزیدند این گرایش ستیزه جویانه بر ضد هلنیسم بیش از پیش نمودار شد.

کتاب تاثیر نهضت ترجمه در موسیقی جهان اسلام

نکیسا هدایت زاده
نکیسا هدایت زاده متولد سال 1360،مدرس گروه معماری دانشگاه خاتم، دارای دکتریپژوهش هنر ازدانشگاه هنر می باشد. ویکارشناسی خود را در سال 1384 در رشته موسیقی از دانشگاه سوره تهران و کارشناسی ارشد خود را در رشته پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز دریافت داشته است. از سال 1387 تا کنون به تدریس موسیقی و هنر در هنرستان‌‌ها اشتغال دارد. رشته اختصاصی او در موسیقی نواختن پیانوست. هم‌زمان مدرس این ساز هم هست. از آثار قلمی این عضو وابسته درجه یک خانه موسیقی ایران، باید به تألیف کتاب ...
دسته بندی های کتاب تاثیر نهضت ترجمه در موسیقی جهان اسلام