کتاب هرم

The pyramid
کد کتاب : 8194
مترجم : هیرش خیر

شابک : 9786008668510
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 594
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هرم اثر هنینگ مانکل


"هرم" مجموعه ای از پنج داستان کوتاه از نویسنده ی اسرارآمیز و جنایی نویس سوئدی "هنینگ مانکل" است که نخست در سال 1999 در سوئد منتشر شد و سپس در سال 2008 به انگلیسی ترجمه شد. شناخته شده ترین شخصیت این داستان ها، بازپرس پلیس کورت والاندر است. علیرغم این واقعیت که این رمان پس از هشتمین رمان "هنینگ مانکل" نوشته شده است ، وقایع به تصویر کشیده شده در "هرم" مدت ها قبل از داستان "قاتلان بدون صورت" اتفاق افتاده است و از نظر زمانی از آن به عنوان اولین کتاب این مجموعه یاد می شود. داستان اول در سال 1969 اتفاق می افتد ، در حالی که آخرین داستان در سال های 1989 تا 1990 اتفاق می افتد.
در این بین شخصیت کورت والاندر ، بازرس پلیس ترشروی یک شهر کوچک ، توسط نویسنده ی ماهر سوئدی ، "هنینگ مانکل" به وجود آمده و حیات خود را در این مجموعه ی تحسین شده سپری می کند.
"هرم" داستانی است که مدت ها بعد از نوشته شدنش مورد توجه قرار گرفته است اما ارزش آن اگر از سایر رمان های "هنینگ مانکل" بیشتر نباشد، کمتر نیست. این مجموعه شامل پنج داستان است که از سال های اولیه ی کار والاندر در مرکز پلیس تا زمانی که او به یک بازرس محترم و پخته در جنایات شرح داده شده در "قاتلان بی صورت" تبدیل شده، اتفاق افتاده است. با مسن تر شدن او از 20 سالگی تا 50 سالگی ، والاندر در مواجهه با روابط خانوادگی ناکارآمد خود و جنایات بی معنی ای که برای حل آن فراخوانده شده است ، بیش از پیش مات و مبهوت می شود و در "هرم" ریشه ی مشکلات او را خواهیم خواند.

کتاب هرم

هنینگ مانکل
هنینگ مانکل، زاده ی ۳ فوریه ی ۱۹۴۸ و درگذشته ی ۵ اکتبر ۲۰۱۵، نویسنده ی سوئدی بود. او سال ۱۹۴۸ در شهر استکهلم متولد شد و وقتی تنها یک سال داشت، پدر و مادرش از هم جدا شدند. بیشتر سال های کودکی مانکل کنار پدر و خواهرش سپری شد. ۲۰ سال داشت که شروع به نویسندگی کرد. در سال های بعد، علاوه بر نوشتن رمان های متعدد، سراغ کارگردانی تئاتر نیز رفت.مانکل سال ۲۰۱۴ در گفت وگویی اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلا است. همسر مانکل، دختر اینگمار برگمان است.
نکوداشت های کتاب هرم
Absorbing, chilling, and dripping with evil atmosphere.
رمانی جذاب و دهشتناک که اتمسفر شرورانه از آن می چکد.
Times Times

No crime writer balances genre conventions with personal concerns as well as Mankell.
هیچ نویسنده ی جنایی به اندازه ی مانکل، قراردادهای این ژانر را با علایق شخصی خود متعادل نمی کند.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب هرم (لذت متن)
احساس کرد دلش آشوب شده است. پیش از این جسدهای زیادی دیده بود. آدم هایی که غرق شده یا خودشان را به دار آویخته بودند. کسانی که بر اثر سوختگی مرده یا طوری در تصادف متلاشی شده بودند که هویتشان قابل تشخیص نبود. اما هنوز به چنین چیزهایی عادت نکرده بود. نگاهی به اطراف انداخت. آپارتمان هالن تصویری از وضعیت خودش بود. چیدمان اثاثیه بی روح بود. بدون هیچ گیاه یا تزئیناتی. تخت نامرتب بود. والاندر جسد را برای چند دقیقه بررسی کرد. هالن باید به قفسه سینه خودش شلیک کرده و مرده باشد. والاندر نیازی به گرفتن نبض او برای اطمینان از این مسئله نداشت. فوری به آپارتمانش بازگشت و با پلیس تماس گرفت. خودش را معرفی کرد، یکی از همکارانش آن چه او درباره حادثه شرح داد، یادداشت کرد. سپس بیرون رفت و منتظر ایستاد تا نخستین گروه ماموران از راه برسند. پلیس و آمبولانس تقریبا با هم رسیدند. وقتی پلیس ها از خودرویشان بیرون آمدند، والاندر برایشان سر تکان داد. همه شان را می شناخت.