کتاب چگونه یک مقاله علمی بنویسیم ؟

How to write a good scientific Paper
کد کتاب : 82667
مترجم :
شابک : 978-6229587041
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 207
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه یک مقاله علمی بنویسیم ؟ اثر کریس مک

نگارش مقالات جهت داوری و انتشار مهمترین بخش عرصه حرفه ای اغلب دانشمندان و مهندسان است. همچنین این موضوع بخش اساسی و جوهره فعالیت علمی را تشکیل می دهد. موضوعی تا این اندازه مهم باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. با این حال اغلب دانشمندان و مهندسان خود را نویسنده ای چندان ماهر تلقی نمی کنند، پس یک دانشمند و متخصص متوسط چگونه می تواند اقدام به نگارش مقاله علمی نماید؟
خبر خوب آنکه برای اینکه مقاله علمی خوبی بنویسید، لزوما نیازی نیست نویسنده خوبی باشید، اما لازم است نویسنده ای دقیق باشید. در حالیکه خلاقیت به عنوان مهمترین لازمه علم در نگارش مقالات علمی نمایان می شود، در مجموع نگارش علمی خوب نیازمند نگارش خلاقانه نیست. به طور ویژه، نگارش برای مجلات علمی یا مهندسی که تحت بازنگری و داوری دقیق قرار می گیرند مستلزم یادگیری و اجرای فرمول خاص برای ارائه اثر علمی است.
کتاب حاضر کلیه موارد لازم با محوریت سبک و سهولت نگارش برای مجلات علمی تحت داوری را آموزش می دهد (جهت رعایت اصل اختصار، از واژه علم برای اشاره به علمی و مهندسی استفاده شده است). هر کسی که به آموزه های کتاب حاضر توجه دقیق داشته باشد می تواند به نویسنده ای خوب تبدیل شود. حداقل آنکه می توانید به قدر کفایت نویسنده خوبی شوید تا خوانندگان اثر شما را با کیفیت علمی مورد قضاوت قرار دهند و نه کیفیت نگارش.

کتاب چگونه یک مقاله علمی بنویسیم ؟

کریس مک
کریس مک متخصص در زمینه سنگ نگاری است. وی در سال 1982 چندین مدرک کارشناسی از موسسه فناوری رز-هولمن ، کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه مریلند ، کالج پارک در سال 1989 و دکترای مهندسی شیمی از دانشگاه تگزاس در سال 1998 دریافت کرد. او در حالی که در آزمایشگاه تحقیقات میکروالکترونیک NSA کار می کرد با لیتوگرافی آشنا شد.
دسته بندی های کتاب چگونه یک مقاله علمی بنویسیم ؟