کتاب فلسفه دین

Philosophy of Religion: An Anthology
کد کتاب : 82695
مترجم :

شابک : 978-6220404149
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 447
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه دین اثر چارلز تالیافرو

کتاب «فلسفه دین» اثری نوشته «چارلز تالیافرو» است که اولین بار در سال 2003 انتشار یافت. این کتاب را می توان اثری متفاوت با سایر آثار در این حوزه در نظر گرفت. کتاب «فلسفه دین» شامل مباحث خداباورانه، توضیح مفهوم شرارت، ویژگی های الهی، تجربه مذهبی، و زبان دینی است اما همچنین این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد که چه چیزی باعث می شود یک باور مذهبی باشد، و ارزش های دینی، هویت شخصی، و مرگ را به مرکز توجه می آورد. کتاب علاوه بر پرداخت های آشنا به گفت و گوهای میان خداباوری و خداناباوری، مقاله هایی را در خود جای داده که به نقطه نظرهای مذاهب غیرخداباور، و تأثیرات هنر، روانکاوی و محیط بر دغدغه های دینی می پردازد.

کتاب فلسفه دین

چارلز تالیافرو
چارلز تالیافرو فیلسوف آمریکایی متخصص در الهیات و فلسفه دین است. او استاد ممتاز فلسفه در کالج سنت اولاف، محقق ارشد موسسه تحقیقات وفادار و عضو موسسه سلطنتی فلسفه است. او نویسنده، هم‌نویسنده، ویراستار، یا یکی از ویراستاران بیست کتاب است که اخیراً «تصویر در ذهن» است. خداباوری، طبیعت گرایی و تخیل، با همکاری هنرمند آمریکایی جیل ایوانز. او محقق مدعو یا مدعو در تعداد زیادی از دانشگاه‌ها از جمله براون، کمبریج، نوتردام، آکسفورد، پرینستون و دانشگاه شیکاگو بوده است. از سال 2013، تال...
نکوداشت های کتاب فلسفه دین
A substantial, comprehensive, authoritative collection of the classical and contemporary readings in the philosophy of religion.
مجموعه ای شایان توجه، جامع و موثق از دیدگاه های کلاسیک و معاصر در فلسفه دین.
Barnes & Noble

A survey and analysis of the key issues, figures and concepts of the field.
پژوهش و تحلیلی از مسائل، چهره ها و مفاهیم اصلی در این حوزه.
Amazon Amazon

An excellent overview of some of the best recent work in the field.
یک بررسی اجمالی عالی از برخی از بهترین آثار متأخر در این عرصه.
Mark Wynn, University of Exeter

قسمت هایی از کتاب فلسفه دین (لذت متن)
در غرب، در سرتاسر فلسفه یونانی-رومی و نیز در قرون وسطی، به تأمل فلسفی درباره خدا یا خدایان، عقل و ایمان، روح، حیات پس از مرگ و نظایر این ها به چشم شاخه ای فرعی از فلسفه، تحت عنوان «فلسفه دین»، نگریسته نمی شد. در آن زمان، خداپژوهی فلسفی صرفا جزئی از طرح های متعدد در هم تنیده فلسفی بود.

این درآمیختگی کاوش فلسفی با موضوعات دینی و نیز با کار و بار فلسفی در حیطه های وسیع تر (مثل سیاست شناسی، معرفت شناسی و سایر شاخه ها) در میان آثار بسیاری از فیلسوفان اوایل دوران مدرن، مانند «توماس هابز»، «جان لاک» و «جورج بارکلی» آشکار است. تنها رفته رفته با متونی برخورد می کنیم که صرفا به موضوعات دینی اختصاص یافته است.

اهمیت فلسفه دین در اصل به سبب اهمیت موضوع آن است: باورهای بدیل در باب خدا، برهمن، امر قدسی، انحای تجربه دینی، مناسبات علم و دین، چالش فلسفه های غیردینی، سرشت و حیطه خیر و شر، پرداخت دینی به تولد، تاریخ و مرگ و دیگر زمینه های اساسی. کند و کاو فلسفی در باب این موضوعات شامل پرسش هایی بنیادی درباره جایگاه ما در جهان هستی و ارتباط ما با آن چیزی است که ممکن است متعال از جهان هستی باشد.