کتاب آذر ماه آخر پاییز

Azar, Last month of Autumn
کد کتاب : 83050
شابک : 964-8223203009
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1388
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آذر ماه آخر پاییز اثر ابراهیم گلستان

این مجموعه حاضر که با عنوان « آذر ماه آخر پاییز» توسط نشر «بازتاب نگار» منتشر شده است در واقع مجموعه ای از داستانهای ابراهیم گلستان است که در زمانهای مختلف به نگارش در آمده است.
ابراهیم تقوی شیرازی، معروف به ابراهیم گلستان، فیلم‌ساز و شخصیت ادبی ایرانی با نیم قرن فعالیت حرفه‌ای بود.
گلستان با فروغ فرخزاد شاعر برجسته ایرانی ارتباط تنگاتنگی داشت که در سال 1337 تا زمان مرگش در استودیوی خود با وی آشنا شد. گفته می شود که او الهام بخش او برای زندگی مستقل تر بوده است. همچنین می توان گفت که او در بینش هنری اش الهام گرفته است. او از سال 1975 تا زمان مرگش در ساسکس انگلستان زندگی کرد. گلستان در سال 57 استودیوی فیلمسازی گلستان فیلمز را راه اندازی کرد و چند فیلم مستند را برای شرکت ملی نفت ایران تولید کرد. گلستان همچنین فیلم خانه سیاه است فروغ فرخزاد را تولید کرده است.

کتاب آذر ماه آخر پاییز

ابراهیم گلستان
سیدابراهیم گلستان (با نام اصلی سید ابراهیم تقوی شیرازی)، (زادهٔ ۲۶ مهر ۱۳۰۱ در شیراز)، کارگردان، داستان‌نویس، مترجم، روزنامه‌نگار و عکاس ایرانی است.ابراهیم گلستان در سال ۱۳۴۰ برای فیلم یک آتش موفق به دریافت مدال برنز جشنوارهٔ فیلم کوتاه ونیز شد. این جایزه، اولین جایزهٔ بین‌المللی برای یک کارگردان ایرانی به‌شمار می‌رود.سبک ویژهٔ آثار مکتوب داستانی وی در سیر پیشرفتِ داستان معاصر فارسی قابل توجه دانسته شده‌است.
قسمت هایی از کتاب آذر ماه آخر پاییز (لذت متن)
چراغ نفتی تنگ و باریک را نیمه روشن می کرد. چراغ، کنار شانه ی او، روی طاقچه قرار داشت. خودش روی یک جعبه ی چوبی نشسته بود و سایه ی سیاه و سنگینش روی زمین دراز کشیده و از دو گوش دیوار کم رنگ که بالا می رفت شکسته می شد.