کتاب یک سال با نظم

365 Days With Self-Discipline
۳۶۵ ایده ی آگاه کننده برای کنترل نفس، انعطاف پذیری ذهن و موفقیت
کد کتاب : 86295
مترجم :
شابک : 978-6226673846
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 470
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

مهار خویشتن
365 Days With Self-Discipline
۳۶۵ مکاشفه در باب خویشتن داری، تاب آوری ذهنی و موفقیت
کد کتاب : 98474
مترجم : میثم سالار کیا
شابک : 978-6227919417
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یک سال با نظم اثر مارتین میدوز

کتاب «یک سال با نظم: ۳۶۵ ایدۀ آگاه‌کننده برای کنترل نفس، انعطاف‌‌پذیری ذهن و موفقیت» اثر مارتین میدوز، مجموعه‌ای از بینش‌ها و راهکارهای عملی برای تقویت خودکنترلی، استقامت ذهنی و دستیابی به موفقیت است. این کتاب با فرمت منحصربه‌فردی که برای هر روز سال، یک درس کوتاه و الهام‌بخش دارد، خواننده را در سفری ۳۶۵ روزه به‌سوی انضباط شخصی بیشتر همراهی می‌کند.
میدوز در این کتاب بر اهمیت خودانضباطی به‌عنوان یک مهارت کلیدی در دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای تأکید می‌کند. او معتقد است که انضباط شخصی، عاملی تعیین‌کننده در غلبه‌بر موانع، مدیریت وسوسه‌ها و توانمندسازی افراد برای تحقق توانایی‌های بالقوۀ خود است.
هر یک از ۳۶۵ بخش کتاب، حول موضوعی خاص مانند تعیین اهداف، غلبه‌بر تنبلی، مدیریت زمان، تاب‌آوری دربرابر شکست، و پرورش عادت‌های مثبت متمرکز است. نویسنده با استفاده از مثال‌های ملموس، تحقیقات علمی و تجربیات شخصی، رهنمودهای کاربردی برای تقویت انضباط فردی ارائه می‌دهد. برای مثال، در یکی از بخش‌های کتاب، میدوز به تکنیک پیش‌نمایش ذهنی (Mental Contrasting) اشاره می‌کند که شامل تصور دقیق اهداف و موانع احتمالی پیش‌رو است. او توضیح می‌دهد که چگونه این تکنیک می‌تواند به افراد کمک کند تا برنامه‌های واقع‌بینانه‌تری تدوین کنند و انگیزه و پشتکار بیشتری برای تحقق اهداف خود داشته باشند.
در بخش دیگری از کتاب، نویسنده بر اهمیت شکل‌دهی محیط برای حمایت از اهداف و عادت‌های فرد تأکید می‌کند. او پیشنهاد می‌کند که چگونه می‌توان با ایجاد سرنخ‌های بصری، حذف وسوسه‌ها و طراحی سیستم‌های پاداش برای خود، محیطی را ایجاد کرد که انضباط شخصی را تقویت کند.
یکی از نقاط قوت کتاب، سبک نگارش شفاف، گیرا و سرشار از حکمت عملی است. خوانندگان می‌توانند هر روز، یک درس کوتاه و الهام‌بخش از کتاب را مطالعه کنند و به‌تدریج، درک عمیق‌تری از اصول خودکنترلی و چگونگی به‌کارگیری آن‌ها در زندگی روزمره به‌دست آورند.
در مجموع، کتاب «یک سال با نظم» منبعی ارزشمند برای هر کسی است که می‌خواهد انضباط شخصی خود را تقویت کند، بر چالش‌ها غلبه کند و به سمت زندگی موفق‌تر و رضایت‌بخش‌تری حرکت کند. با پیروی از رهنمودهای عملی و بینش‌های حکیمانه این کتاب، خوانندگان می‌توانند تغییرات چشمگیری را در نگرش، عادت‌ها و نتایج زندگی خود تجربه کنند.

کتاب یک سال با نظم

قسمت هایی از کتاب یک سال با نظم (لذت متن)
مارتین میدوز می گوید: "باور من آن است که اگر شخصی بخواهد به تمام توانایی هایش پی ببرد، نمی تواند از سختی ها فرار کند؛ زیرا همین سختی ها کلید انسان برای گشودن دری به روی اهدافش خواهند بود. در صفحات بعد، برای هر روز از سال، یک موضوع در مورد تأدیب نفس، درگیری های ذهنی، موفقیت یا در کل خودسازی را با شما درمیان می گذارم. افکار بزرگ از ذهن های درخشان تراوش می کنند!"