کتاب وزیری امیر حسنک

Minister Amir Hasanak
نثر فارسی ،تاریخ غزنویان
کد کتاب : 8797
شابک : 9786009331819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

وزیری امیر حسنک
Minister Amir Hasanak
(همراه با سی دی و قاب عکس)
کد کتاب : 12432
شابک : 978-2000731399
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وزیری امیر حسنک اثر محمود دولت آبادی

“وزیری امیر حسنک” آخرین اثر استاد “محمود دولت آبادی” است. .این کتاب که آخرین اثر نوشتاری استاد دولت آبادی می باشد در مجموعه ای فاخر و نفیس، با صدای استاد دولت آبادی می باشد

معرفی کتاب وزیری امیر حسنک
کتاب وزیری امیرحسنک، نوشتهٔ محمود دولت آبادی، به قول خودش ادای دین او به ابوالفضل بیهقی است که در طول زندگی، بسیار به کتاب های او رجوع کرده است؛ این کتاب، همان داستان حسنک وزیر تاریخ بیهقی است که از زبان محمود دولت آبادی روایت شده است.

در مقدمهٔ کتاب، از زبان دولت آبادی آمده که این اثر، تحقیق و پژوهشی در باب تاریخ بیهقی نیست؛ چراکه اهل فن و نظر، به حق و تا جای ممکن این کار را به انجام رسانده اند. این کتاب، گزیده هایی به دست محمود دولت آبادی از دو ویرایش کتاب و همچنین افزوده هایی از خود اوست. این گزینش هم به میزانی بوده است که به قول خود او «در فهم من و ذهن مخاطب» بگنجد. از همین رو، دولت آبادی نوشتن این کتاب را خدمتی می داند به جوانانی که از ادبیات کلاسیک فارسی ترسانده شده اند.

در این بازنویسی و بازخوانی، دولت آبادی بیشتر جنبه های زبانی و داستانی داستان حسنک را در نظر داشته است تا جنبه های تاریخی داستان؛ با اینکه در یک بررسی مقدماتی، به نفس قدرت و وزارت در ایران هم پرداخته شده است.

کتاب وزیری امیر حسنک

محمود دولت آبادی
محمود دولت آبادی، زاده ی 10 مرداد 1319، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس برجسته ی ایرانی است.دولت آبادی در روستای دولت آباد سبزوار متولد شد. او پس از پایان تحصیلات ادلیه در روستا، به سبزوار رفت و به مشاغل گوناگونی روی آورد. دولت آبادی سپس به مشهد رفت و آنجا با سینما و نمایش آشنا شد. او در سال 1338 به تهران نقل مکان کرد و یک سال بعد در تئاتر پارس مشغول کار شد. دولت آبادی از ابتدای دهه چهل خورشیدی در کلاس های نمایشی شرکت کرد و بازیگر نمایش شد. او در همین زمان، به تدریج به نوشتن نیز روی آ...