کتاب مکتب لندن

The school of London
تجدید حیات نقاشی معاصر
کد کتاب : 88355
مترجم :
شابک : 978-6001523533
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مکتب لندن اثر آلیستر هیکس

کتابی که در دست دارید در باب گروهی از نقاشان مطرح و بحث برانگیز انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم است؛ نقاشانی که به سبک‌های هنری زمانه مینی مالیسم، مفهوم گرایی و پاپ آرت که دوران اوج را می‌گذراندند اکتفا نکردند و عمدتا دست به خلق آثاری پیکر نما زدند. در زمانه‌ای که اغلب هنرمندان بر این باور بودند که کلام نگفته‌ای در نقاشی باقی نمانده است و نقاشی معاصر در مسیر زوال خود گام برمی دارد، انگلیسی‌ها پرچم نقاشی معاصر را از آمریکا باز پس گرفتند و حیات دوباره نقاشی معاصر را در بریتانیا رقم زدند.

آلیستر هیکس، نظریه‌پرداز و منتقد بریتانیایی، در این کتاب به بررسی نقاط مشترک این نقاشان و ویژگی‌های مکتب لندن می‌پردازد.

کتاب مکتب لندن

آلیستر هیکس
آلیستر هیکس (زاده ۱ اوت ۱۹۵۶) نویسنده و متصدی هنر است. او به مدت 20 سال سرپرست ارشد دویچه بانک بود و یک متصدی بین المللی است.هیکس در کالج ایتون و متعاقباً در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند تحصیل کرد و در سال 1978 با مدرک کارشناسی ارشد تاریخ هنر فارغ التحصیل شد. هیکس سپس به تحصیل در دانشگاه اموری، جورجیا، ایالات متحده برای خواندن هنر و تجارت ادامه داد.هیکس به عنوان منتقد و مفسر برای فایننشال تایمز، مجله آپولو و مجله فریز می نویسد.