کتاب کتابشناسی توصیفی دکتر علی شریعتی

Shariati
کد کتاب : 89076
شابک : 978-9648618105
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتابشناسی توصیفی دکتر علی شریعتی اثر محمد اسفندیاری

نیازی به گستردن سخن نیست که یکی از برجسته ترین متفکران دینی در روزگار ما دکتر علی شریعتی است. از همین روست که کتاب ها و مقالات بسیاری در باره او نوشته اند؛ بسیار بیشتر از دیگران. این نویسنده از همان هنگام که با شریعتی آشنا شد، بر آن شد تا هر چه در باره او نوشته می شود، گرد آورد و در آنها تأمل کند و شریعتی را، چنانکه هست، بشناسد. پس از هزار و یک شب، چون به گرداگرد خود نگریست، نگریست که کتاب هایی در گرداگرد خود دارد که هیچکس ندارد و حتی نزدیکان و بستگان شریعتی از آنها اطلاع ندارند. این چنین شد که به تألیف این کتاب پرداخت؛ خاصه اینکه دانسته بود که ظریفی می گفت ارزش یک کتاب به این است که فردی دیگر، غیر از نویسنده اش، نتوانسته باشد آن را بنویسد.
کتاب حاضر، در حجمی مختصر، در سال 1366 نوشته شد و مقدمه آن در مجله کیهان فرهنگی (خرداد 1366)، به چاپ رسید. من در جوانی احتیاط علمی کردم و از انتشار آن خودداری ورزیدم. النهایه این کتابشناسی در سال 1377 به چاپ رسید و از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب تشویقی سال برگزیده شد و در سال 1390 چاپ | ویراست دوم آن منتشر گردید. آنچه اکنون تقدیم می شود، چاپ ویراست سوم آن است؛ با اصلاحات و اضافات.

کتاب کتابشناسی توصیفی دکتر علی شریعتی

محمد اسفندیاری
محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.وی در سال ۱۳۷۶...
دسته بندی های کتابشناسی توصیفی دکتر علی شریعتی