کتاب وهابیت و ریشه های آن

Vahabiyat
کد کتاب : 90199
شابک : 978-6001350726
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب وهابیت و ریشه های آن اثر نورالدین چهاردهی

اثری است از نورالدین چهاردهی به تصحیح و ویرایش مسعود رضا مدرسی چهاردهی و چاپ انتشارات آفرینش. این کتاب به شناخت وهابیت و واکاوی ریشه های تاریخی این عقیده اختصاص داده شده تا با شناخت اندیشه ها و باورهای این فرقه بتوان افراد و گروه هایی را که در دوران کنونی بر این فکر استوارند شناسایی کرد، از انحرافات بیشتر و کژاندیشی وهابیت در امان بود و گروه های معاند را که کمر به نابودی اسلام حقیقی بسته اند نیک تر شناخت.

کتاب وهابیت و ریشه های آن

نورالدین چهاردهی
نورالدین مدرسی چهاردهی (زادۀ ۱۲۹۷ در کربلا - درگذشتۀ ۱۳۷۶ در تهران) دین شناس و پژوهشگر تجربی تاریخ ادیان بود. وی به سبب پژوهش‌های تجربی‌اش بر روی دین یارسان و نیز سلسله‌های خاکسار و نعمت‌اللهی شناخته شده‌است.نورالدین مدرسی چهاردهی در کربلا به دنیا آمد. خانوادۀ او در زمان کودکی وی به گیلان مهاجرت کرد.
دسته بندی های کتاب وهابیت و ریشه های آن
قسمت هایی از کتاب وهابیت و ریشه های آن (لذت متن)
اگر کنه مطالب دیانت اسلام، مذهب وهابیه است هیچگاه امثال مردانی مانند بوعلی و فارابی و ابن رشد و میرداماد و ملاصدرا و حکیم سبزواری یا مانند غزالی و برادرش و عین القضات که شمارش آنان امکان پذیر نیست، پدیدار نمی گشتند و معارف اسلامی از آثار جاودانی علمای اسلامی و کلام های شگفت خاندان عترت به وجود نمی آمد هم چنان که مولف محترم نهضت وهابیه را قیام عربی و نژاد پرستی دانسته و کشتار فجیع وهابیه در کربلا و اسائه ادب به مقابر اولیای دین خود دلیل بارزی است که نام دین را دستاویز قرار داده تن به هرگونه اعمال خلاف دیانت و اخلاق زده اند که نشانه اهداف پنهانی سران وهابیه است.
متن کتاب