کتاب راهنمای آدم بسیار حساس در مواجهه با آدمهای سمی

The Highly Sensitive Person's Guide to Dealing with Toxic People
کد کتاب : 90290
مترجم :
شابک : 978-6007293669
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 279
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای آدم بسیار حساس در مواجهه با آدمهای سمی اثر شهیدا عربی

اگر شما بسیار حساس هستید یا خود را یک همدل می‌دانید، احتمالا به راحتی تحت تأثیر دنیای اطراف خود قرار می‌گیرید. این ممکن است منجر به تجربه رنج‌آوری از تعامل با افراد سمی شود. احساساتی که از تعامل با این افراد ناشی می‌شوند می‌توانند به شکل‌های مختلفی در زندگی شما تأثیر بگذارند؛ از اضطراب یا استرس شدید تا تغییر در احساسات شما.

اگر از طبیعت حساسیت و همدلی برخوردار هستید، امکان دارد که به دلیل خود محوری و خودشیفتگی افراد برای استفاده از شما در مصلحت‌های خود متضرر شوید. این ممکن است به شکلی عمده به حرکات و رفتارهای متداول افراد سمی و سوءاستفاده‌کننده از دیگران منجر شود.

حفاظت از خود در برابر افراد سمی اهمیت دارد. برای این منظور، می‌توانید از مهارت‌های مبتنی بر شواهد مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) استفاده کنید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا تاکتیک‌های دستکاری متداول مورد استفاده توسط افراد سمی را تشخیص دهید و آن‌ها را متوقف کنید.

در این کتاب، نکات هدفمندی برای محافظت از خود در برابر پنج نوع اصلی افراد سمی به اشتراک گذاشته می‌شوند. این نکات به شما کمک می‌کنند تا مرزهای سالمی برای خود ایجاد کنید و احساس قوی‌تری از خود پیدا کنید.

اگر تصمیم به مواجهه با افراد سمی در زندگی خود دارید، این کتاب منابع و راهنمایی جامعی را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید زنده بمانید و به ترقی خود بپردازید.

کتاب راهنمای آدم بسیار حساس در مواجهه با آدمهای سمی

شهیدا عربی
شهیده عربی، M.A، دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته های روانشناسی و جامعه شناسی از دانشگاه کلمبیا و دانشگاه هاروارد است که در آنجا فارغ التحصیل شد. او نویسنده چندین کتاب پرفروش است، از جمله تبدیل شدن به کابوس خودشیفته: چگونه می توان خودشیفته را بی ارزش کرد و کنار گذاشت در حالی که خود را تامین می کنید، که دوازده ماه متوالی پس از انتشار در رتبه اول پرفروش ترین کتاب اختلالات شخصیت بود، و قدرت: زنده ماندن و شکوفا شدن پس از انتشار. سوء استفاده از خودشیفتگی، پرفروش ترین کتاب در روانشناسی کاربردی. او...
دسته بندی های کتاب راهنمای آدم بسیار حساس در مواجهه با آدمهای سمی