کتاب موقعیت زن از نظر اسلام

The position of women in Islam
(دوره آثار27)
کد کتاب : 90800
شابک : 978-6222341367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب موقعیت زن از نظر اسلام اثر محمد حسینی بهشتی

کتابی که پیش روی شما قرار دارد درباره موضوع جایگاه زن در آیین اسلام از دیدگاه شهید آیت الله دکتر بهشتی است. آغازگر کتاب، سه درسگفتار با عنوان «موقعیت زن از نظر اسلام» است که در سال ۱۳۴۷ در جلسات ماهانه مرکز اسلامی هامبورگ برای ایرانیان ساکنآلمان ایراد شده است. طبق روال و رویه همیشگی دکتر بهشتی، این جلسات با مشارکت فعال مخاطبان همراه است و هدف از برگزاری آن، دستیابی به اجماع فکری در خصوص فهم پاسخ اسلام به پرسش های زمانه است. از آنجاکه در نشر آثار دکتر بهشتی قصد ما این بوده که نوشته ها یا گفتار های باقی مانده را به عنوان اسناد تاریخی، با رعایت امانت داری منتشر شود، تا آنجا که مقدور بوده نام اشخاص مشارکت کننده ذکر شده است. به نظر می رسد جلسه چهارم هم در همین موضوع تشکیل شده است که متاسفانه نوار آن یافت نشده است.

این کتاب شامل مباحثی از جمله موقعیت زن در اسلام،جایگاه زن و حجاب در عصر پیامبر، حجاب و حدود آزادی در اجتماع اسلامی و نقش اجتماعی و حقوق زن می باشد.

کتاب موقعیت زن از نظر اسلام

محمد حسینی بهشتی
سید محمد حسینی بهشتی (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۰۷ در محلهٔ لُنبان اصفهان — درگذشتهٔ ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران) سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد او از جمله افراد نزدیک به روح‌الله خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته‌است.پدرش، ...
دسته بندی های کتاب موقعیت زن از نظر اسلام