کتاب یهودی سرگردان

Le juif errant
  • 15 % تخفیف
    560,000 | 476,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سمیر سمیر
    نویسنده:
کد کتاب : 91354
مترجم :
شابک : 978-9642201976
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 658
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یهودی سرگردان اثر اوژن سو

یهودی سرگردان شخصیتی افسانه‌ای است که ریشه‌اش به اروپای قرون وسطی برمی‌گردد و نمی‌تواند جان خود را از دست بدهد، زیرا مرگ را از دست داده است: بنابراین در سراسر جهان سرگردان است و هر از گاهی ظاهر می‌شود.
در آغاز قرن سیزدهم، راهبان انگلیسی بندیکتین، راجر دو وندور و ماتیو پاریس، داستان بازدید از صومعه سنت آلبان را روایت می‌کنند، جایی که شخصیتی به کارتافیلوس یهودی شبیه‌سازی می‌شود. این افسانه از قرن شانزدهم در اروپا رایج شد. او الهام بخش بسیاری از نویسندگان است.
کتاب «یهودی سرگردان» نوشته اوژن سو به همت نشر «سمیر» منتشر شده است. این کتاب توسط «هادی عادل پور» به فارسی برگردانده شده است.

کتاب یهودی سرگردان

اوژن سو
ژوزف ماری اوژن سو (Joseph Marie Eugène Sue) نویسنده قرن نوزدهم میلادی فرانسه است.بیشتر معروفیت وی بخاطر رمان‌های سریالی مخصوصاً دو رمان یهودی سرگردان (۱۸۴۲–۱۸۴۳) (Le Juif errant) و اسرار پاریس (۱۸۴۴–۱۸۴۵) (Les Mystères de Paris) می‌باشد.ماری ژوزف سو که بعداً نام اوژن سو را برای خود برگزید در سال ۱۸۰۴ در یک خانواده متمول و مرفه دیده به جهان گشود. پدر اوژن سو از جراحان ارتش فرانسه و از طرفداران ناپلئون بناپارت بوده‌است. وی در سال ۱۸۲۳ بی آنکه مدرسه را به...