کتاب تناسخ گذشته و امروز

Reincarnation past and today
کد کتاب : 91924
شابک : 978-6006730189
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تناسخ گذشته و امروز اثر علی موحدیان عطار

موضوع این کتاب پژوهشی در زمینه معنای تناسخ ادله آن و نقد دلایل ذکر شده برای آن با استناد به آموزه‌های اسلامی است. در ابتدای این اثر تعریفی از تناسخ و ارتباط آن با مقوله معاد ارایه شده و پیچیدگی‌های مباحث مربوط به آن بررسی شده است.
آنگاه تاریخچه‌ای از بحث در این زمینه و پیشینه اعتقاد به آن در میان برخی از ادیان و مذاهب ارایه شده و باور به تناسخ در میان یونانیان باستان، هندوها، مسلمانان، زرتشتیان و برخی از ادیان و مذاهب امروزی مانند مسیحیان و یهودیان مورد بحث و بررسی تاریخی قرار گرفته و اندیشه‌های هر یک از این ادیان و مذاهب در این زمینه به صورت اجمالی بیان شده است.
در ادامه کارکردهای تناسخ باوری در زمینه تبیین سرگذشت روح انسان پس از مرگ، تبیین مساله شرور، رستگاری نهایی انسان و نیز برخی از کاربردهای عملی آن بیان شده دلایل ارایه شده از سوی قائلین به تناسخ مطرح شده است. در ادامه ادله منکران تناسخ از لحاظ عقلی و نقلی بیان شده و دلایل قرآنی و روایی مبتنی بر بطلان تناسخ و عدم تناسب با نظام معرفتی اسلام تبیین شده است.

کتاب تناسخ گذشته و امروز

علی موحدیان عطار
دکتر علی موحدیان عطار (متولد ۱۳۴۰ش، اصفهان)، تحصیلات حوزوی خود را در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات: محمد تقی بهجت فومنی، مهدی شب‌زنده‌دار و عبدالله جوادی آملی پیگیری کرد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری کلام با گرایش فلسفه دین و مسایل جدید کلامی تربیت مدرس دانشگاه قم به اتمام رساند. عضویت در انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه علمیه ازجمله فعالیت‌های وی است. او علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی به راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز مشغول است و تاکنون چندین ج...