کتاب زنی که پله ها را می شمارد

Which are the stairs?
کد کتاب : 92213
مترجم :
شابک : 978-6004057943
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب زنی که پله ها را می شمارد اثر هدی حمد

رفاه و عیش و عشرت زنان ثروتمند عرب همواره ملازم فقر و رنج و سختی های اقوام دیگر، به ویژه سیاهپوستان آفریقایی، بوده است که برای زنده ماندن به این سرزمین های ثروتمند کوچ کرده اند. پیوند بین زنان مرفه عرب و این کارگران و بردگان امروزی دغدغهٔ اصلی این رمان است. هدی حمد روح و روان شخصیت های داستان و ذهن آنان را حتی در نقاشی ها و رویاهایشان می کاود تا بتواند تصویری هر چه حقیقی تر از این دو قشر و تضادها و درگیری هایشان بسازد.

کتاب زنی که پله ها را می شمارد

هدی حمد
هدی حامد (عربی: هدى حمد) نویسنده و روزنامه نگار عمانی متولد سال 1981 است. او پنج مجموعه داستان کوتاه و چهار رمان منتشر کرده است. در سال 2009، مجموعه داستان کوتاه او "چیزها آنجا نیستند که باید باشند" برنده جایزه شارجه برای خلاقیت عرب و بهترین انتشارات عمانی شد.
دسته بندی های کتاب زنی که پله ها را می شمارد
قسمت هایی از کتاب زنی که پله ها را می شمارد (لذت متن)
حاج خانم موضی به یکی از زن ها پول داد که به من زبان عربی یاد بدهد تا بتوانم قـرآن بخـوانم. کمی خـواندن و نوشتن به زبـان عـربـی یـاد گـرفتـم. چهار قل و آیه الکرسی را حفظ کردم اما معنایشان را درست متوجه نمی شوم. روزها قرآن و زبان عربی یاد می گیرم و شب ها میان دستان مریم مقدس گریه می کنم. گیجم و نمی توانم خودم را از آنچه به آن گرفتار شده ام، خلاص کنم...