کتاب کیش گنوسی

The gnostic religion
پیام خدای ناشناخته و صدر مسیحیت
کد کتاب : 94111
مترجم :
شابک : 978-6006730561
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کیش گنوسی اثر هانس یوناس

کتاب « کیش گنوسی» " پیام خدای ناشناخته و صدر مسیحیت " نوشته « هانس یوناس» توسط نشر ادیان و مذاهب منتشر شده است.
جماعتی از متدینین به مسیحیت در دوره‌ های مختلف هرکدام بر سر حقانیت تفسیری که از کتاب مقدس و متون دینی داشته اند با یکدیگر و بر همین اساس نیز با غیر، مواجهه کرده اند و به همین دلیل اهمیت سیاسی و تاریخی به دست آورده اند.
بر این اساس باطنی گری را می‌توان پیش از هر چیزی یک روش تحقیق در نظر گرفت که نه به دینی (مسیحیت) نه به فرقه‌ای (مانی، والنتین و غیره) و نه به جهتی (شرق ایرانی یا غرب یونانی) قابل انحصار است. این همان رخداد گونا گونی است که مورخین پرشمار اندیشه دینی ما نظیر جامی و سلمی و غیره نیز برشمرده و در کتاب‌های خود اشکال مختلف آن را با ذکر ویژگی‌ها و اختلافات شأن دسته بندی کرده‌اند. هانس یوناس فیلسوف و مورخ دین آلمانی در این کتاب، باطنی گری پس از مسیح علیه السلام را به صورت یک دین معرفی کرده است که ریشه‌های تاریخی و جغرافیایی دارد و از همین رو نام آن را religion گذاشته است. مترجمان به همین سبب نام کیش (و نه دین) را برابر آن گذاشته‌اند. این اعتقاد که در تعظیم شعائر الاهی، ضرورتی به رعایت صور خارجی دین نیست و ملاک دین داری، شناخت خداوند و اعتقاد قلبی به او است، اختصاصی به دین مسیح علیه السلام ندارد و گروه‌های متعددی از این روش پیروی می‌کرده‌اند.

کتاب کیش گنوسی

هانس یوناس
هانس جوناس فیلسوف یهودی آمریکایی آلمانی الاصل بود که از سال 1955 تا 1976 پروفسور آلوین جانسون در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در شهر نیویورک بود.