کتاب ژنرال ها

The Operators
کد کتاب : 95742
مترجم : آتنا شیخ
شابک : 978-6004058490
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 519
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ژنرال ها اثر مایکل هستینگز


الهام بخش فیلم نتفلیکس War Machine با بازی برد پیت، تیلدا سوینتون و بن کینگزلی
از نویسنده آخرین مجله، تصویری تکان دهنده از پشت صحنه فرماندهان نظامی ما، مانورهای پرمخاطره آنها و طوفان سیاسی که ایالات متحده را تکان داد.
در سایه تعقیب بن لادن و دخالت ایالات متحده در خاورمیانه، ژنرال استنلی مک کریستال، ژنرال فرمانده نیروهای بین المللی و آمریکایی در افغانستان، زندگی گسترده ای داشت. کارکنان وفادار او دوست داشتند او را "ستاره راک" خطاب کنند. در طول یک سفر در بهار 2010، مایکل هستینگز، روزنامه نگار، به مک کریستال و کارکنانش نگاه کرد که در حال مهمانی کردن و انتقاد آشکار از دولت اوباما بودند. زمانی که مقاله هستینگز در رولینگ استون منتشر شد، طوفان سیاسی به راه انداخت: مک کریستال بدون تشریفات اخراج شد.
در اپراتورها، هستینگز متوجه می شود که کودتای رولینگ استون او به کجا ختم شد. از ماموریت های گشت زنی در مناطق داخلی افغانستان گرفته تا جلسات مشاوران ارشد نظامی در اواخر شب تا بارهای هتل که جاسوسان و قلاب های گران قیمت در ملت سازی شرکت می کنند، هستینگز تصویری تکان دهنده از پشت پرده ی چیزی که می ترسد جنگی غیرقابل پیروزی باشد ارائه می دهد. این کتاب به نثری نوشته شده است که در عین حال که آگاهی دهنده است و گاهی اوقات به شکلی غیرعادی محاوره ای است، به روایت دست اول تسلیم ناپذیر هستینگز از جنگ افغانستان و بازیگران آن می پردازند.

کتاب ژنرال ها

مایکل هستینگز
مایکل هستینگز (۲۸ ژانویهٔ ۱۹۸۰ – ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳) یک روزنامه‌نگار، خبرنگار بازفید، ویراستار رولینگ استون و نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا بود.
نکوداشت های کتاب ژنرال ها
Superb... the book provides vital insights about the war not available anywhere else... One of the most eye-opening accounts provided yet...from one of the bravest and most intrepid journalists who has covered it.
عالی... این کتاب بینش های حیاتی در مورد جنگ ارائه می دهد که در هیچ جای دیگری در دسترس نیست... یکی از چشم نوازترین گزارش های ارائه شده تاکنون...از یکی از شجاع ترین و بی باک ترین روزنامه نگارانی که آن را پوشش داده است.
Daily Beast

Hastings brilliantly intertwines narratives…. Hasting's first-class, engrossing reportage reveals unsettling yet human flaws behind one of recent history's most lionized military figures, and a war which purportedly began as a response to terrorism, but whose aims--in the author's estimation--remain ambiguous.
هستینگز به طرز درخشانی روایت ها را در هم می آمیزد…. گزارش درجه یک و جذاب هستینگز، ایرادات نگران کننده و در عین حال انسانی را در پشت یکی از خون خوارترین شخصیت های نظامی تاریخ اخیر نشان می دهد، و جنگی که ظاهرا به عنوان پاسخی به تروریسم آغاز شد، اما اهداف آن - به تخمین نویسنده - مبهم باقی مانده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب ژنرال ها (لذت متن)