کتاب وطنی نو

New land outside my window
کد کتاب : 95744
مترجم : سهند صمدیان
شابک : 978-6004058568
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب وطنی نو اثر تئودور کالیفاتیدیس

این کتاب به تمام مهاجران چه آن ها که به خارج از کشور رفته اند و چه مهاجران داخلی که از شهری به شهری دیگر با فرهنگی متفاوت کوچ کرده اند راهکارهایی برای شناخت فرهنگ و محیط جدید و انطباق با آن ارائه می دهد. به آن ها که در سودای مهاجرتند، واقع بینی هدیه می دهد و به آن ها که نه خودشان مهاجرند و نه علاقه ای به مهاجرت دارند، اما عزیزی را در مهاجرت دارند، درک و شناخت درست تری از موقعیت او می دهد.
اصطلاح فیلوتیمو بیش تر مربوط به مردان یونانی است تا زنان. در مورد زنان بیش تر از واژه ای استفاده می شود به نام «حیا». این تمایز مهمی برای ساختار جامعهٔ یونان است. مرد بدون فیلوتیمو مرد نیست، همان طور که زن بی حیا زن نیست. مرد دارای فیلوتیمو، زن بی حیا را تحقیر می کند و زنی با شرم و حیا در بدن، مرد بدون فیلوتیمو را حقیر می پندارد. به بیان دیگر افتخار و شرافت مسائلی مردانه اند، در حالی که شرم و گناه سهم زنان می شود. افتخار و شرافت زن نیز از مسئولیت های مرد است.

کتاب وطنی نو

تئودور کالیفاتیدیس
تئودور کلیفاتیدس (زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۳۸) کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، نویسنده، و شاعر اهل یونان است.در سال 1946 او و خانواده اش به آتن نقل مکان کردند و در آنجا دبیرستان را به پایان رساند و در مدرسه تئاتر کارولوس کون تحصیل کرد. او در سال 1964 به سوئد مهاجرت کرد و از آن زمان تاکنون در این کشور زندگی می کند. او فلسفه خواند و بین سال‌های 1969 و 1972 در دانشگاه استکهلم تدریس کرد. بعدها بین سالهای 1972 و 1976 رئیس مجله ادبی Bonniers بود.